جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 421827
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
عوامیه عربستان

حوزه/ فعالان عربستان در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند صدای انفجار پیوسته از عوامیه به گوش می رسد و دود انفجار از نقاط مختلف شهر به آسمان بلند شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی استمرار حملات وحشیانه نیروهای امنیتی عربستان به منطقه شیعه نشین عوامیه در شرق عربستان و تخریب خانه های مردم این منطقه، روز گذشته یکی دیگر از شیعیان عوامیه به نام محمد الرحیمانی با شلیک گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید و این در حالی است که منطقه همچنان در محاصره کامل نیروهای امنیتی آل سعود قرار دارد و حملات توپخانه ای آل سعود به خانه های مردم همچنان ادامه دارد.

الرحیمانی یکی از ده ها شهیدی است که تا کنون توسط نیروهای امنیتی آل سعود در عوامیه به شهادت رسیده و این در حالی است که بنا به گفته منابع محلی پیکرهای مطهر شهدا بر خیابان این شهر زیر آفتاب باقی مانده است و از سویی آمار دقیقی نیز از تعداد شهدا و مجروحان در دست نیست.

پایگاه های عربستان اعلام کرده اند که توپخانه سنگین آل سعود خانه های مردم عوامیه را هدف قرار داده تا آنها را وادار کنند از خانه و سرزمین خود بیرون بروند.

برخی فعالان عربستان نیز در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که صدای انفجار پیوسته از عوامیه به گوش می رسد و دود انفجار از نقاط مختلف شهر به آسمان بلند شده است.

تصاویر رسیده از عوامیه نیز خانه هایی را نشان می دهد که بر اثر اصابت گلوله توپ و آر پی جی تخریب شده است.

لازم به ذکر است تمام این اتفاقات در حالی در عوامیه جریان دارد که مسئولان عربستان آب و برق این منطقه را نیز قطع کرده اند تا مردم آن را در هوای گرم تابستان وادار به مهاجرت و ترک شهر کنند و این در حالی است که مردم عوامیه به خاطر حضور گسترده نیروهای امنیتی و شلیک توپخانه سنگین و شلیک بی هدف گلوله های جنگی، جرات ترک شهر را نیز ندارند و باید در فضایی سرشار از رعب و وحشت شهر و خانه خود را ترک کنند.

روزنامه ایندیپندنت انگلستان نیز در گزارش روز گذشته خود از عوامیه حمله آل سعود به این منطقه را غیر اخلاقی خواند و افزود: حملات سنگین نیروهای امنیتی آل سعود به عوامیه و تخریب منازل مردم و کشتار مردم این منطقه با بایکوت شدید رسانه ای همراه است و از این رو جهان از این جنایت ها بی خبر مانده است.

بسیاری از فعالان عربستان بر این باورند آل سعود با ارتکاب این جنایت در عوامیه به دنبال انتقام گیری از مردم عوامیه به عنوان زادگاه شیخ شهید نمر می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha