پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارگاه جریان‌ شناسی جهان اسلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان این که فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی از مجموعه ماحصل شواهدی است که در جهان اسلام روی می دهد، گفت: میان کشورهای استکباری جهان در حمایت از جریان های افراطی اسلامی تقسیم کار صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان در این کارگاه 4 ساعته ضمن ارائه تاریخچه ای از  پیدایش اصحاب حدیث و عقاید آنها، احیاء تفکر ابن تیمیه، معرفی عملکرد سلفیه در اعصار و دوره های مختلف توسط وهابیت، چرایی پیدایش داعش و تحلیل و بررسی آن را مورد توجه قرار داد.

وی، جریان سلفی دنیای امروز را به چهار گروه وهابی تکفیری، سلفی افراطی دیوبندی، اخوان المسلمین و سلفی جهادی تقسیم نمود و اظهار داشت: از دل سلفی تقریبی، جریان سلفی تند بیرون آمده، از آنها جدا شدند و به نام سلفی های جهادی سه قطبی با گروه های مختلف شکل گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان در ادامه به برخی از مصادیق گروه های سلفی جهادی در دوران کنونی اشاره نمود و اذعان داشت: تفکر افراطی شیعه انگلیسی که مورد حمایت استکبار جهانی است، به یکی از عوامل بسیار مهم گسترش وهابیت در عصر کنونی تبدیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی به حمایت بخش دیگری از استکبار جهانی از تسنن آمریکایی اشاره کرد و افزود: به نوعی میان کشورهای استکباری جهان در حمایت از جریان های افراطی اسلامی تقسیم کار صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان افزود: فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی از مجموعه  ماحصل شواهدی است که در جهان اسلام روی می دهد، زمانی که این دو به جان هم که می افتند، جهان اسلام آسیب پذیر شده، استکبار جهانی یکه تازی می کند.

این جلسه با استقبال مربیان اخلاق و دبیران تربیتی گروه ها روبرو شد و طی ارزیابی صورت گرفته شرکت کنندگان بر استمرار این جلسات تاکید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha