جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لوییس رافائل ساکو رئیس کلیسای کلدانی عراق

حوزه/ رئیس کلیسای کلدانی عراق گفت: مسیحیان عراق با مشکلات زیادی روبرو هستند که بزرگ ترین این مشکلات ظلم و ستمی است که از سوی تروریست ها به آنها روا شده است، اما در عین حال پیام مهمی برای جهان دارند که آنها همچنان برای منطقه و ارتباط خود با جهان اسلام ارزش قائلند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، لوییس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراقو رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه در گفتگو با رادیو واتیکان با اشاره به اوضاع نابسامان مسیحیان خاورمیانه به ویژه عراق، از تمام جهان خواست به یاری مسیحیان بشتابند تا پیروان این دین آسمانی بتوانند در سرزمین های خود باقی بمانند و از مهاجرت آنها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسیحیان عراق با مشکلات زیادی روبرو هستند که بزرگ ترین این مشکلات ظلم و ستمی است که از سوی تروریست ها به آنها روا شده است اما در عین حال مسیحیان منطقه این پیام مهم را برای جهان دارند که آنها همچنان برای منطقه و ارتباط خود با جهان اسلام ارزش قائلند.

پدر ساکو خاطر نشان کرد: مسلمانان افراطی و تروریست منطقه باید دست از افراط گرایی برداشته و  به نظریات دیگران نیز احترام بگذارند.

وی افزود: البته اکنون اوضاع فرق کرده و کمی از گذشته بهتر شده، اما ترس از آینده همچنان وجود دارد؛ چراکه درگیری های مسلحانه همچنان وجود دارد و داعش به طور کامل از بین نرفته و مردم از این گروه(داعش) و ایدئولوژی افراطی آنها هراس دارند، چون آنها با غیر مسلمانان سر جنگ دارند.

رئیس کلیسای کلدانی عراق گفت: اوضاع در نینوا رو به بهبودی است و ما عملیات بازسازی منازل را آغاز کرده ایم و مسیحیان دوست دارند به شهر و خانه خود بازگردند اما برخی مشکلات همچنان وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha