شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نامه ای که شهردار کلن آلمان به مرقد امام حسین (ع) فرستاد

حوزه/ هنرت ریکر شهردار کلن آلمان در نامه ای به موزه امام حسین(ع) از مشارکت این مرکز در نمایشگاه بین المللی "حج در جهان" که در موزه شهر آلمان برگزار شد، تشکر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هنرت ریکر شهردار کلن آلمان نامه ای به موزه امام حسین (علیه السلام) وابسته به آستان مقدس حسینی فرستاد و از مشارکت این مرکز در نمایشگاه بین المللی "حج در جهان" که در موزه شهر آلمان برگزار شد، تشکر و قدردانی کرد.

موزه امام حسین (ع)، یک نسخه از پنجره ضریح امام حسین (ع) را از مهر 1395 تا فروردین 1396 در این نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشت.

سید علاء ضیاء الدین مدیر موزه گفت: این نامه متضمن شکر و قدر دانی از مشارکت فعال موزه در نمایشگاه و تعریف از تصویر زیبای کربلای معلی بود.

وی افزود: غرفه کربلای معلی، در مرکز نمایشگاه و درکنار 16 کشور حاضر در این نمایشگاه بود و به خاطر نمایش نسخه ای از پنجره ضریح امام حسین (ع) از اهمیت بزرگی برخوردار بود.

* آشنایی شرکت کنندگان با زندگی امام حسین(ع)

ضیاء الدین اشاره کرد: هزاران بازدید کننده از ادیان و تابعیت های مختلف از غرفه آستان مقدس حسینی بازدید کردند و داستان امام حسین (ع) را از طریق یک دستگاه صوتی در این نمایشگاه شنیدند.

مدیر موزه امام حسین تاکید کرد: هزاران بازدید کننده، درخواست ها و آرزو های خود را در نامه ای نوشتند و آن را در داخل پنجره ضریح انداختند.

شهر کلن، یکی از شهر های مقدس آلمان است و این به خاطر وجود کلیسای جامع کلن(دم کلن) است و تاریخ آن به بیش از 700 سال برمی گردد.

شایان ذکر است که اداره موزه، نسخه به نمایش گذاشته پنجره ضریح را بعد از پایان نمایشگاه کلن به موزه بلژیک منتقل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha