جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فعالان شیعه عربستانی

حوزه/ "علی آل زاید" و "رمزی آل جمال" دو فعال شیعه عربستانی خودشان را به مقامات آل سعود تحویل دادند تا بهانه ها را برای حمله خونین به شهرک العوامیه بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "علی آل زاید" و "رمزی آل جمال" دو فعال شیعه عربستانی خودشان را به مقامات آل سعود تحویل دادند تا بهانه ها را از دست آل سعود برای حمله خونین به شهرک العوامیه بگیرند.

مقامات آل سعود " علی حسن احمد آل زاید" و "رمزی محمد عبد الله آل جمال" را در لیست 23 فرد تحت تعقیب قرار داد و در دی ماه 1390 (ژانویه 2012م) لیست آن را صادر کرد و آنان را متهم به مشارکت در حوادث سیاسی کرد که از آن سال در منطقه قطیف بوقوع می پیوست.

آل زاید با صدور بیانیه ای به رنج های دوره ای که تحت تعقیب بود پرداخت و ابراز امیدواری کرد که ویرانی هایی که در العوامیه به بار آمده پایان یابد.

محمد النمر برادر شهید شیخ النمر هم گفت: آل جمال و آل زاید امروز تصمیم گرفتند که داوطلبانه خود را به مقامات امنیتی در قطیف معرفی کنند و تاکید کردند که به کار خودشان اعتماد دارند.

مقامات آل سعود پیش از این تعدادی از افراد ثبت شده در لیست مذکور را بازداشت کرده اند و تعدادی آن ها را کشته شدند که اسامی آنان «مرسی آل ربح، خالد آل لباد، محمد علی عبد الرحیم الفرج» است.

افراد تحت تعقیب اتهامات وارده را رد کردند

هر کدام از افراد تحت تعقیب جداگانه بیانیه ای صادر کرده و اتهامات وارده را رد کردند؛ از جمله آن ها " فاضل حسن الصفوانی" بود که اتهامات ساختگی علیه خود را رد کرد و تاکید کرد که فعالیت او تنها مشارکت در جنبش مسالمت آمیز در منطقه العوامیه بود.

وی افزود: تیر اندازی به سمت شهروندان از سوی نیرو های آل سعود مسئله تازه ای نیست و علما، رهبران و عموم مردم باید نه تنها در کنار من بلکه در کنار تمام کسانی که ظالمانه متهم شدند، بایستند.

این فعال عربستانی همچنین خواستار تلاش برای بیان و توضیح مظلومیت آنان شد و گفت: هر گونه سکوت، چراغ سبزی است برای کسانی که ما را متهم کرده اند تا به اقدامات خود علیه مرتکب شوند و این اقدمات یا کشتار است یا ربودن و سپس شکنجه.

* اگر حرفی غیر از این از من صادر شد، بدانید زیر شکنجه روحی یا جسمی صادر شده است

الصفوانی در پایان گفت: اگر در زیر سلطه حکومت، حرفی غیر از این از من صادر شد، بدانید که آن حرف زیر شکنجه روحی یا جسمی صادر شده و من مسئول آن نیستم چرا که مجبور شده ام و به اکراه آن را بگویم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha