پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشن ازدواج دسته جمعی ۲۵ زوج مسلمان در جنوب غربی نیجریه

حوزه/ نخستین مراسم ازدواج دسته جمعی جنوب غربی نیجریه، در مسجد مرکزی شهر ایبادان برگزار شده و در این مراسم ۲۵ زوج جوان به عقد هم درآمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thenationonlineng، نخستین ازدواج دسته جمعی در شهر ایبادان واقع در جنوب غربی نیجریه برگزار شد. ایبادان سومین شهر پرجمعیت این کشور و پایتخت ایالت اویو است.

در این مراسم ازدواج دسته جمعی، عقد نکاح 25 زوج مسلمان در مسجد مرکزی اوجا اوبا درمنطقه مائو در شهر باستانی ایبادان خوانده شد. گفته می‌شود این نخستین باری است که چنین رویدادی در جنوب غربی نیجریه و ایالت اویو برگزار می‌شود.

در این مراسم شخصیت‌های اسلامی نیجریه از جمله عبدالغنی آگوتوموککر امام جماعت ایبادان، عبدالفتاح الغنا سخنگوی اصلی، زکریا آنا اودو سرپرست آژانس ایبادان و الحاجی عبدالموید آبوتا از جامعه موگای آباتا به همراه دیگران حضور داشتند.

نماینده یک سازمان عام المنفعه با عنوان «خانه شاد» از مرکز اسلامی «البلاغ» در این مراسم گفت: بسیاری از جوانان به دلیل چالش‌های پیش رو برای ازدواج به فساد روی آورده‌اند.

توفیق آکوگبگالد ، برگزارکننده اصلی این ازدواج دسته جمعی نیز هدف از این رویداد را مبارزه با فساد و زنا که اخیرا در میان جوانان شایع شده خواند.

وی با اشاره با زوج‌های جوان و خانواده‌هایشان، بر رضایت والدین برای این ازدواج تاکید کرده و گفت: ما از ماه ژانویه سازمان «خانه شاد» را ایجاد کرده‌ایم و تاکنون بیش از 100 نفر درخواست داده‌اند. بسیاری از درخواست‌ها از شهرهای لاگوس و ایبادان دریافت شده‌اند و اعضای گروه پس از بررسی پیشینه‌ها، آمادگی‌های پیش از ازدواج و توافق‌نامه‌ها براساس اخلاق اسلامی و شرعی، تصمیم گرفتند این 25 زوج را امروز به نکاح هم درآورند.

به گفته آکوگبگالد، این گروه همچنین قصد دارد به زودی 200 زوج دیگر را نیز به عقد نکاح هم درآورد و مرکز اسلامی از تمامی جوانان خواسته، از طریق شماره‌های تماس، درخواست‌هایشان را ثبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha