جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید از فضای مجازی برای تبیین و ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی بهره برد، گفت: امروز فضای مجازی به‌منزله منبری سيار برای طلاب و روحانیون است که می‌توانند از این ظرفیت بهترین استفاده را ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در نشست «اخلاق در فضای مجازی» در جمع طلاب استان اظهار داشت: مزایای فراوان فضای مجازی یک واقعیت است و طلاب و روحانیون باید از این ظرفیت نهایت استفاده را به‌عنوان یک منبر سیار ببرند .

وی با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی يك جهان در اختيار ما است، افزود: اگر بتوانيم درست كار کرده و از منبر سياری که در اختيار داریم بهترین استفاده را داشته باشیم می‌توانیم از همان مسیری که دشمن علیه ما اقدام کرده، علیه خود آن‌ها عمل کنیم؛ زیرا از مهم‌ترین راهه‌ای حمله دشمن همين مسیر فضای مجازی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن تأکید بر حضور مبلغان در فضای مجازی، گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های به‌روز و مناسب جهت ترویج معارف دینی و اسلامی، امری بدیهی و غیرقابل‌انکار است، ازاین‌رو می‌توان در چنین بستری معارف الهی را از زوایای گوناگونی بررسی و مطرح کرد .

وی با تأکید بر اینکه گسترش آموزه‌های دینی در فضای مجازی می‌تواند از ترویج فساد و فحشا در این فضا جلوگیری کند اظهار داشت: با استفاده از این حرکت‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌توانیم گستره ارائه آموزه‌های دینی را افزایش داده و از گسترش شبهات در جامعه جلوگیری کنیم .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد فضاي مجازي فرموده‌اند: اهميت اين فضا به‌اندازه انقلاب اسلامي است و اگر مشغوليت ديگري نداشتم خودم براي رسيدگي و مديريت آن اقدام می‌کردم.

وی با بیان اینکه این فرموده رهبری نشان‌دهنده اهميت فضاي مجازی از زبان يك فقيه عالم به زمان است، به رسالت طلاب و روحانیان در این زمینه اشاره کرد و افزود: قرآن می‌فرماید «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ»؛ وظيفه شما ابلاغ رسالات الهي است.

از بین بردن اعتقادات و فضائل اخلاقی؛ دو محور اصلی تهاجم فضای مجازی

وی با اشاره به اینکه هدف اصلي فضاي مجازي تغيير در اعتقادات و رفتار و سبك زندگي است، گفت: نخستین محوری که می‌خواهند از طریق فضای مجازی از بین ببرند اعتقادات است تا بر واضح‌ترین اصول اعتقادي خدشه و شبهه وارد كنند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه دومين محور مورد تهاجم فضای مجازی فضائل اخلاقي است كه می‌خواهند آن‌ها را از ما بگيرند، افزود: فضاي مجازي غرب دو هدف دارد؛ يكي اينكه ما از ارزش‌هایمان جدا كند، دوم اينكه ارزش‌های خود را به ما تحميل كنند.

وی ادامه داد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب تکلیف ما را تعیین کرده و فرمودند: براي به زنجير كشيدن يك ملت، هیچ‌چیزی ممکن‌تر و سهل‌تر از اين نيست كه قدرتمندان عالم بتوانند باورهاي آن ملت و آن كشور را بر طبق نيازهاي خود شكل دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مجاهد كبير؛ يعني مبارز فرهنگي، زمان‌شناس و دشمن‌شناس، اظهار داشت: ازاین‌رو انتظار می‌رود طلاب و روحانیان در فضاي مجازی فعال بوده و منفعل نباشند تا بتوانند در این زمینه هم رسالت خود را به‌خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی برای انتقال افکار و عقاید خود به دنیا است افزود: با استفاده درست از این ابزار می‌توان به‌صورت سریع و آسان با کمترین هزینه و زمان معارف دینی و الهی و پیام اسلام را به صورت سریع به دنیا انتقال دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha