پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آثار و برکات ارتباط امت با عالمان دینی گفت: هدف دشمن قطع ارتباط امت با عالِم دین است تا بتوانند زودتر به اهداف پلید خود دست یابند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم در اردوی آموزشی مازندران اظهار داشت: طلاب باید علمای ربانی و مراجع تقلید را الگوی خود قرار دهند و با سختی‌هایی که این عالمان بزرگوار در راه دین دیده‌اند، آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید الگوهای ما گم شود، افزود: علما به گفته‌ی امام زمان (عج) حجت بر مایند و همچنین ورثه الانبیا هستند، بنابراین طلاب باید ارتباط مداوم و ارتباط چهره به چهره با این بزرگواران داشته باشند چراکه هدف دشمن قطع ارتباط امت با عالِم دین است.

امام‌جمعه شهرستان جاجرم تصریح کرد: ارتباط با شهدایی که حق حیات به گردن ما دارند واجب است چرا که شهدا همان کسانی هستند که ما در نماز می‌خواهیم که خدایا ما را در راه آنان ثابت‌قدم بدار.

وی با اشاره به اینکه کاربردی‌ترین چیزی که طلاب باید توجه به آن داشته باشند، رعایت پنج چیز است، گفت: قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (آل‌عمران ۲۰۰)»، اگر هر طلبه‌ای با این‌ها ارتباط مستقیم داشته باشد حتماً برای اسلام مفید خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه طلاب باید با این پنج خصلت را رعایت کند تا برای اسلام مفید باشد، اظهار داشت: نخست باید رابطه و معرفت طلبه نسبت به خدا قوی بوده و هدف بعثت نیز همین است که افراد بنده خدا باشند ( ان اعبدوا الله) با این نیت باید پا به سربازخانه امام زمان (عج) قدم بگذاریم.

وی افزود: حضرت یوسف(ع) اگر مهم شد به خاطر توکل و معرفت به خدای خودش بود این اعتقاد بود که قفل‌های درب‌ها را باز کرد، قفل‌های ما و حصارهای زندگی‌ها هم در صورت اعتقاد و توکل باز خواهد شد، ازاین‌رو سعی کنیم رابطه را با تمام وجود تقویت کنیم اگر این ارتباط قوی شد، بقیه ارتباطات رنگ خواهد باخت.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین رابطه و انس با قرآن کریم (العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء)  به این معنی که قرآن نور است و نور علم در قرآن وجود دارد و شالوده قرآن را شما در نمازهایتان می‌خوانید توجه کنید که  ایاک نعبد بر ایاک نستعین مقدم است.

وی اظهار داشت: همچنین طلاب باید ارتباط با اهل‌بیت (ع) نیز توجه داشته باشند که سربازی هستند که از همه بالاتر قرآن انسان را تشبیه به حیوانات می‌کند ولی در یکجا انسان هیچ‌چیزی نیست و آن صورتی که انسان ولایت نداشته باشد یعنی هیچ‌چیز نیست (ولاية علي ابن ابي طالب مكتوبة في التوراةو الانجيل و القران)  به این عروة الوثقی  چنگ بزنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha