جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسنی گرکانی

حوزه/ آیت الله محسنی گرکانی گفت: به دلیل مشغله فراوان در مسجد عزیزالله، امکان حضور کافی و موثر در مدرسه و خدمت به طلاب را نداشتم، از این رو از رهبر معظم انقلاب درخواست کردم ما را از تولیت مدرسه معاف بدارد و با موافقت معظم له، حجت الاسلام والمسلمین تحریری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسنی گرکانی، امروز در مراسم  تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی تهران، به بیان روایتی از حضرت علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: جناب کمیل در روایتی نقل می کند؛ روزی حضرت امیرالمومنین(ع) دست مرا گرفت و به خارج از شهر برد و در مکانی که حضرت اشاره کردند، نشستیم سپس حضرت سر خود را جلوی صورت من آورد و فرمود: هم اکنون هر آنچه که به تو می گوییم حفظ کن، سپس حضرت فرمود: مردم چند دسته اند؛ اولین دسته علمای ربانی هستند، دسته دوم دانش طلبان و طلبه هایی که دنبال علم و دانش هستند.

وی ادامه داد: دراین حدیث فرق بین عالم ربانی و عالم غیر ربانی بیان شده، یک وقت نگاه انسان به زندگی موقت است، مثلا زندگی صدساله را هدف خود می بیند، یا نگاه او به زندگی جاودانه و همیشگی است.

تولیت سابق حوزه علمیه مروی افزود: علمای ربانی زندگی معنوی و جاودانه مردم را تامین و متذکر می شوند، ولی افراد غیر ربانی نگاه انسان به زندگی را محدود می کند .

آیت الله محسنی گرکانی با توجه به وجود امنیت پایدار در کشور آن را حاصل وحدت، و انسجام ملی برشمرد و ادامه داد: عدم وجود امنیت در کشورهای همسایه به جهت نبود وحدت بین آحاد آن جامعه است و در کشور جمهوری اسلامی ایران وحدت و انسجام بین مردم در سایه وجود علمای ربانی حاصل شده، بنابراین علمای ربانی هم زندگی معنوی و اخروی مردم را تامین می کنند و هم به زندگی دنیوی و امنیت اجتماعی و سیاسی آنان اهمیت می دهند.

امام جماعت مسجد عزیز الله تهران خطاب به طلاب گفت: شرط اصلی در دستیابی به رشد علمی و اخلاقی، ملازمت همیشگی با یک عالم ربانی است وبنده در طول مسئولیتم در حوزه مروی همواره به اساتید سفارش می کردم که در ابتدای شروع درس ها به اندازه چند دقیقه روایت اخلاقی و یا اعتقادی را تببین کنند تا همواره تذکر معنوی و تهذیب نقس در بین طلاب وجود داشته باشد.

تولیت سابق مدرسه علمیه مروی در پایان با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین تحریری، گفت: بنده به دلیل مشغله فراوان در مسجد عزیزالله، امکان حضور کافی و موثر در مدرسه و خدمت به طلاب را نداشتم، از این رو از طریق حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی از رهبر معظم انقلاب درخواست کردم که ما را از تولیت این مدرسه معاف بدارد و خدا را شکر با موافقت معظم له، حجت الاسلام والمسلمین تحریری معرفی شدند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha