جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمام انبیاء و امامان برای رسیدن به "لِیَقُومَ النّاسُ بالقِسط" آمدند، تصریح کرد: همه علوم باید در راستای علم دین جهت پیدا کند و در این عمر باید سرمایه گذاری بزرگی در حوزه های عملیه صورت بگیرد تا کمبودهای و پاسخ نیاز مردم برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فراگیری علم ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: انسان در سیر مبدأ تا مقصد به انواع امور نامتناهی نیاز دارد و تمام این امور را باید از راه علم کسب کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه فریضه بودن علم یک ضرورت برای حوزه علمیه است، افزود: علم فریضه است و دین امر به وجوب است و این دو مکمل یکدیگر هستند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه علم دین با سایر علوم متفاوت است، افزود: تمام علوم در جای خود به صورت عینی یا کفایی لازم است اما جایگاه علم دین یک جایگاه ویژه می باشد.

علم دین ارزش انسان و حیات او را مشخص می کند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تمام علوم جهان هستی در یک مجموعه فرض شده و از نظر ارزشی به دو بخش تقسیم می شود، افزود: بخش اول علومی است که عمل به آن ارزش حیاتی دارد که اگر نباشد انسان نمی‌تواند زندگی کند و بخش دوم ارزش رفاهی دارد که انسان به وسیله آن به رفاه زندگی می رسد.

وی با بیان اینکه بالاترین ارزش در بخش علوم، حفظ حیات است، ادامه داد: امروز در دنیا انسان‌ها را از میانمار گرفته تا نیجریه می‌کشند و صدای هیچ فردی نیز درنمی‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید نرخ حیات را تعیین کنیم، افزود: جنایت ها و قتل و عام زنان و مردان در جهان و خودکشی افراد در جامعه نشان می دهد که ارزش حیاتی انسان ها به صفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه علم دین ارزش انسان و حیات او را مشخص می کند، افزود: نرخ تمام علوم را دین معین می کند و منهای دین هیچ چیزی ارزش ندارد، ارزش حیات و نتیجتاً نرخ تمام علوم با معیار ایمان به دین مشخص می شود.

حوزه های علمیه جایگاه تکاملی بینش های دینی در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، افزایش دانش علوم دینی باعث ارزش و معنا پیدا کردن همه چیز است، عنوان کرد: جایگاه حوزه های علمیه سیر تکاملی و افزایش دهند بینش های دینی در جامعه است و باید کمبودی که در دنیا وجود دارد نه تنها توسط کمبود تکنیک و دانش بلکه توسط دین جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دانش بدون دین دنیا را ویران می کند، تاکید کرد: انسان تنها با نیروی فیزیکی بدن نمی توان این همه ستم کند و تنها علت وجود علم بدون دین در دنیا است که مانند زندانی پر از آشوب برای انسان شده است.

علم دین در سخت‌ترین حالات و شدیدترین شرایط، ارزش خود را حفظ می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با توجه به آیه «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی کَبَدٍ»" که بی تردید ما انسان را در رنج و مشقّت آفریده ایم" اظهار کرد: سختی‌ها، انسان را می‌سازد، مسائل حیاتی نیز در دیدگاه دین و علم دین انسان را از حیات حیوانی به حیات طیبه انسانی و الهی می‌کشاند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه علم دین در سخت‌ترین حالات و شدیدترین شرایط، ارزش خود را حفظ می‌کند، افزود: امام حسین (ع) هرچه به ظهر عاشورا نزدیک می‌شد، دل آراتر می‌شد.

بالاترین مقام فراگیری علوم دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام انبیاء و امامان برای رسیدن به "لِیَقُومَ النّاسُ بالقِسط" آمده اند تصریح کرد: همه علوم باید در راستای علم دین جهت پیدا کند و در این عمر باید سرمایه گذاری بزرگی در حوزه های عملیه صورت بگیرد تا کمبودهای و پاسخ نیاز مردم برطرف شود.

وی، ارزش مسیر راه طلبگی را الهی عنوان کردو ادامه داد: بالاترین مقام برای فردی است که علم دین را فرا گرفته و برای اجرای آن در جامعه تلاش کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان از تلاش پنج ساله حجت الاسلام مشرفی، مدیر پیشین حوزه استان تقدیر کرد و افزود: مدیریت در هر مکانی باید تحول پیدا کند و پست‌ها زمانی که جابه‌جا می‌شود، نوآوری دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha