جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله حمیدی با آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: اگر طلبه ای در زندگی هم خوب درس بخواند و هم تقوای الهی را رعایت کند می تواند به جامعه خدمت کند و البته جامعه همیشه به دنبال این گونه افراد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در دیدار با آیت الله سید هاشم حمیدی، مدیر اسبق حوزه علمیه تهران، گفت: دین اسلام و مبانی و احکام الهی به واسطه مجاهدت های سربازان امام عصر(عج) و روحانیان تاکنون حفظ و ترویج شده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و نقش حوزه های علمیه در شکل گیری آن، تصریح کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران که تمامی ابر قدرت های جهان را لرزه انداخت، در حوزه های علمیه برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه علمای ربانی نشانه های حوزه های علمیه هستند، گفت: با توجه به زندگی علما به خوبی می توان حوزه علمیه را شناخت، حال اگر فردی بی تقوایی کرد یا درس نخواند، علت از خود آن فرد است نه حوزه علمیه.

 عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: اگر طلبه ای در زندگی هم خوب درس بخواند و هم تقوای الهی را رعایت کند می تواند به جامعه خدمت کند و البته جامعه همیشه به دنبال این گونه افراد بوده است.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه طلبه در جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به حضور طلاب مهذب در دانشگاه ها، دستگاه قضایی، خدمت در نهاد ها و دیگر مکان ها احساس می شود.

وی با بیان این که جامعه از طلاب باسواد و با تقوا همیشه و در تمامی عصرها و دوره ها استقبال کرده است، ابراز داشت: آیت الله حمیدی در تهران خدمات فراوانی داشته و هم اکنون نیز در حال خدمت به دین الهی و تبلیغ معارف الهی است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین مبین اسلام، بیان داشت: ما در آموزه های دینی داریم که اگر کسی یک نفر را هدایت کند ثواب والایی به او عطا می شود، این نشان دهنده اهمیت راه طلبگی است.

وی در پایان گفت: نباید در راه طلبگی شک کنیم و خود را با مقام های همچون دکتری و مهندسی و دیگر مشاغل مقایسه کنیم، هیچ راهی از راه انبیا الهی بالا تر نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha