پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رعایت تقوای رسانه ای را مهم ترین نشانه و ویژگی خبرنگار جامعه اسلامی توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد ماه، سالروز شهادت خبرنگار مجاهد شهید محمود صارمی که به همین مناسبت به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است، ابراز داشت: روز خبرنگار روایتگر یکی از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی یعنی رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و از این رو باید خبرنگاران و صاحبان اندیشه و قلم را منادیان آگاهی و دانایی و مروج حقیقت گویی دانست.

وی با اشاره به این که فعالیت خبرنگاری و خبررسانی در جهان امروز که دنیای پرتلاطم اطلاعات است، از مهم ترین بایسته های روزگار ماست، افزود: بی شک داشتن تعهد و نیز احساس مسئولیت اجتماعی از جمله شاخصه های مهم خبرنگار مسلمان و متعهد و در تراز نظام اسلامی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از این حیث شایسته ترین و بهترین خبرنگار همانا کسی است که علاوه بر مدنظر قرار دادن شئون اجتماعی، شئون صنفی و حرفه ای خود را نیز مورد توجه قرار دهد که مهم ترین آن همانا حفظ و تقویت بُعد تعهد و امانت داری در امر خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه می باشد.

وی افزود: مساله مهم دیگر، ایجاد فضا و بسترسازی به منظور انجام رقابت صحیح و سالم در سرعت اطلاع رسانی است که طبعاً در زمانه ما جزو الزامات فعالیت رسانه ای به شمار می رود، منتهای مراتب در عین توجه به این اصل و ایجاد جذابیت های خبری، نباید از عنصر دقت غفلت کرد چرا که به هر میزان که دقت در کار خبری و رسانه ای کاهش یابد، این مساله باعث بی اعتمادی مخاطب می شود.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم رعایت صداقت و واقع نمایی و دقت در امر اطلاع رسانی و انتشار اخبار بیان داشت: یکی از ویژگی های مهم خبرنگار متعهد و در تراز جامعه اسلامی آن است که قبل از هر چیز اعتبار خود را حفظ کند که صدالبته این اعتبار جز با صداقت و حُسن ظن در امر اطلاع رسانی و نیز در نظر گرفتن منافع و مصالح عالی کشور و نظام محقق نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha