جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان کانادایی در «روز دعای ملی» بزرگان قبایل بومی شرکت کردند

حوزه/ گروهی از مسلمانان کانادایی در مراسم "روز دعای ملی و حضور ذهن" که توسط بزرگان قبایل بومی در شهر تورنتوی کانادا برگزار شده، شرکت کردند و وحدت و همدلی برای حل مشکلات را توسعه دادند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان کانادا به دعوت از بزرگان قبایل بومی در روز «دعای ملی و حضور ذهن» شرکت کردند و برای وحدت، تفاهم و حل مسالمت آمیز مسائل مربوط به آن‌ها در سرزمین‌شان دعا کردند.

دو مرکز اسلامی اصلی در کانادا یعنی «موسسه اسلامی تورنتو» و «دایره اسلامی آمریکای شمالی» در این مراسم حضور پیدا کردند.

این گردهمایی دعای «روز ملی و حضور ذهن» توسط «دیو چورچن» بزرگ قبیله ترتل لادج در مانیتوبا و به نمایندگی از شورای بزرگان قبایل بومیان از چهار سوی کانادا برگزار گردید.

قدردانی از جامعه مسلمانان کانادا به خاطر شرکت در این رویداد

دیو چورچن در پیامی که به جامعه مسلمانان کانادایی نوشته بود، از آنان به خاطر شرکت در این رویداد سپاس و قدردانی به عمل آورد.

به گفته دکتر سابینا اعجاز از موسسه اسلامی تورنتو در این پیام آمده است: این ارزش زیادی برای ما دارد که جامعه اسلامی نگرانی‌های ما و اعتقاد ما به روح و جان را مورد حمایت قرار داده است. ما به عنوان بزرگان و وارثان اقوام اولیه در این سرزمین، از شما می‌خواهیم برای حمایت از دانش آباء و اجدادی مان ما را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهید. تا به این طریق و با استفاده از ارزش‌ها و دانش‌هایمان بتوانیم به صلح مردم با یکدیگر و صلح آنان با زمین کمک کنیم.

وی افزود: من همچنین از روابط توسعه یافته با جامعه مسلمانان و ادامه روندی که سال‌ها قبل آن را آغاز کرده‌ایم، خرسند هستم.

دکتر عبدالله حکیم کوییک و پروفسور رابرت لاولیس از دانشگاه کوئینز در مراسم صبحانه‌ای که در موسسه اسلامی تورنتو برگزار شده بود، حضور داشتند. چندین گروه مذهبی دیگر از سرتاسر کانادا نیز روز دعای ملی و حضور ذهن را مورد استقبال قرار دادند.

بزرگان قبایل کانادا امسال روز دعای ملی را یک روز برای برگزاری دعای تمامی مذاهب خوانده بودند و از تمامی شهروندان کانادایی خواسته بودند در این روز به شیوه و تفکر خود به نماز و دعا بپردازند و برای حل مشکلات جامعه امروز بشر در مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها و معابد و سایر اماکن مذهبی‌شان به دعا و نماز بایستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha