شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمد زاهد حمیدی - معاون نخست وزیر مالزی

حوزه/ یک وزیر مالزیایی طی نامه‌ای درخصوص میزان حضور شهروندان مالزیایی در داعش، از دستگیری ۲۵۸ شهروند این کشور در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesundaily، یک مقام مالزیایی از دستگیری 258 شهروند این کشور در سال‌های 2013 تا 30 ژوئن سال جاری در ارتباط با گروه تروریستی داعش خبر داد.

داتوک سرای احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی گفت: مقامات همچنین 52 خارجی از 14 کشور مختلف را به جرم مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در این کشور بازداشت کرده‌اند.

احمد زاهد در نامه ای به پارلمان مالزی نوشته است: به علاوه 95 شهروند مالزیایی به جرم داشتن رابطه با شبه نظامیان داعشی در سوریه و عراق شناسایی شده‌اند که 8 تن از آنان در هنگام بازگشت به مالزی بازداشت شده اند.

وی در ادامه افزود: در میان لیست 95 مالزیایی شناسایی شده که با داعش ارتباط داشته‌اند تاکنون 34 نفر کشته شده‌اند و 53 نفر هنوز در منطقه درگیری باقی مانده‌اند.

سوءتفاهم تعالیم اسلامی در رابطه با واژه «شهادت» از عوامل اصلی برای پیوستن به داعش است

احمد زاهد که وزیر کشور مالزی نیز می‌باشد گفت: فقدان آگاهی از آموزه‌های قرآن کریم و دین اسلام، سوءتفاهم تعالیم اسلامی به ویژه در رابطه با واژه «شهادت» از عوامل اصلی موثر برای پیوستن این افراد به گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

وی در ادامه نوشت: عوامل دیگر گرایش آنان به داعش را می‌توان جنگیدن علیه ایدئولوژی‌های غربی دانست که دشمن اسلام خطاب می‌شوند، سوءاستفاده از رسانه‌های اجتماعی و نفوذ اینترنت نیز دلایل دیگر هستند.

احمد زاهد این نامه را در پاسخ به ایکمال هشام عبدالعزیز از پارلمان مالزی درباره تعداد شهروندان مالزیایی و خارجی‌های دخیل در فعالیت‌های داعشی نوشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha