جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری- نماینده ولی فقیه در یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که متاسفانه مناسبت‌های دهه ۶۰ مظلوم واقع شده، گفت: آمریکا به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی در جامعه ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در دیدار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تاسیس این شورا بسیاری از اختلاف نظرها در ابتدای انقلاب را حل کرد، اظهار داشت: در صورتی که ما آرمان‌های امام و روحیه انقلابی را رها کنیم، این ارزش‌های والا به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این که استکبار و در رأس آنها آمریکا به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی در جامعه ایران است، گفت: امام خمینی(ره) بر روی این موضوع حساسیت بسیاری داشته و تاکید می‌کردند ما باید همیشه از مناسبت‌های انقلاب بهره‌گیری نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: زمانی که ما به همراه امام(ره) در نجف بودیم، ایشان تاکید می‌کردند که 15 خرداد باید همانند عاشورا زنده نگاه داشته شود، چرا که این روز می‌تواند پلیدی‌های دشمنان و مظلومیت مردم را نمایان و مشخص کند.

آیت‌الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه تمام کشورها برای اصالت‌هایی که دارند ارزش قائل هستند و برنامه‌های مختلفی برای انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده دارند، تصریح کرد: در ایران ما انقلابی اتفاق افتاده که در عالم اسلام و تاریخ دنیا بی‌نظیر است و هیچ انقلابی به این صورت تحول ایجاد نکرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک دگرگونی بزرگ ایجاد کرد، ادامه داد: نه تنها روند و حکومت طاغوت در ایران ریشه کن شد، انقلاب ایران توطئه‌های عظیم دشمنان علیه ایران که می‌خواستند ما عقب بمانیم و سرمایه‌هایمان را ببرند خنثی کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب ایران این بود که امام خمینی(ره) به هیچ عنوان نمی‌خواست که خون از دماغ یک نفر بریزد و بدون کشت و کشتار انقلاب به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: حتی گروه‌هایی که در انقلاب ایجاد شد و دست به کشتار مردم می‌زدند، امام(ره) بسیار ناراحت می‌شدند و به همه تاکید می‌کردند برای پیروزی این انقلاب، نباید هیچ کسی کشته شود.

آیت‌الله ناصری یزدی بر ضرورت انتقال این ایده‌ها و ارزش‌ها به نسل جوان تاکید کرد و افزود: متاسفانه الان آن طور که لازم است نسبت به تجلیل از مناسبت‌های انقلاب از جمله 15 خرداد و 22 بهمن اقدام نمی‌شود.

امام جمعه یزد گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید یک جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشد و تنها به برگزاری مراسم‌ها اکتفا نکند؛ بلکه باید ارزش‌های انقلاب را به گوش مردم برساند و حوادث بزرگی که مردم از آن اطلاع درستی ندارند را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه حادثه فیضیه یکی از این موارد است که الان به آن حتی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم توجه زیادی نمی‌شود، گفت: علاوه بر اینکه امام در چنین حوادثی منفعل نمی‌شد و ترس به خود راه نمی‌داد، بلکه به گونه‌ای حرکت می‌کردند که دشمن را از کار خود پیشمان کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به حادثه سینما رکس آبادان اشاره کرد و با بیان اینکه رژیم طاغوت می‌خواست این حادثه را به گردن مردم بیاندازند، گفت: امام(ره) آن زمان در نجف بودند و با بیانیه‌ای که صادر کردند دست رژیم را برای مردم رو کرد و شاه را از کاری که کرده بود پشیمان کرد.

آیت‌الله ناصری یزدی ادامه داد: دهه 60 همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حوادث بسیاری دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید این موارد را برای مردم بازگو کند چرا که این موضوع هم خباثت دشمن و در مقابل آن مقاومت مردم ایران را به نسل جوان معرفی می‌کند و هم زمینه انس بیشتر آنها با این ارزش‌ها را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha