شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین احمدیان

حوزه/ معاون کمیته امداد کشور امنیت امروز کشور را مرهون فداکاری های شهدای مدافع حرم دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین احمدیان ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم که در شبستان نجمه خاتون (س) حرم مطهر برگزار شد، بیان کرد: یکی از مهمترین دلائل امنیت امروز کشور، شهدای مدافع حرم هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآورشد: با توجه به این نکته که در حفظ امنیت کشور نخستین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم برای پاسداشت مقام این شهدای گرانقدر به نام یادواره شهدای مدافع حرم برگزار شد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد در عرصه فرهنگی ترویج معارف قرآن کریم در بین جامعه است؛ خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در زمینهٔ سوق دادن فرزندان به‌سوی معارف قرآنی دارند که شایسته است از خدمات این نهاد مقدس نهایت سپاسگزاری را کرد.

وی با بیان سپری‌شدن مراحل مختلف مسابقات تا مرحله کشوری مسابقات افزود: مراحل شهرستانی و استانی مسابقات در سراسر کشور برگزار شد و پس از معرفی نفرات برتر مرحله نهایی و کشوری این مسابقات در استان قم به پایان رسید.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با اشاره به بخش‌های مختلف نخستین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: حفظ 5 جزء تا حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم و قرائت و اذان بخش‌های مختلف مسابقات امسال قرآن کریم بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدیان خاطرنشان کرد: در سنین زیر 15 سال، نفرات برتر کشوری حافظ  15 جزء اول قرآن کریم بودند و در بخش بزرگ‌سالان حفظ کل قرآن کریم نیز مورد توجه بوده است.

وی با تأکید بر استقبال ویژه خواهران از مسابقات قرآنی تصریح کرد: در بخش حفظ 15 جزء قرآن کریم 28 خواهر و در بخش حفظ کل قرآن کریم نیز 17 نفر به‌ عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند؛ در بخش برادران در قسمت حفظ 15 جزء 8 نفر و در بخش حفظ کل نیز 8 نفر به‌ عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با اشاره به بخش‌های دیگر مسابقات کشوری قرآن کریم تأکید کرد: در بخش ترتیل و قرائت 51 نفر و در بخش اذان نیز 46 نفر از استان مختلف کشور حائز رتبه‌های برتر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha