پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری با تقدیر از همکاری و تلاش های حوزه علمیه قزوین و اداره تبلیغات اسلامی استان، گفت: مستند سازان می توانند با تولید فیلم های فاخر، پیام های کنگره عظیم اربعین را منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام حمید احمدی، در نشستی با مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، معاون فرهنگی این اداره کل و مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی که صبح امروز در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزاری جلسات ستاد اربعین در این استان، گفت: خوشبختانه در سال گذشته برگزاری جلسات و هماهنگی ستاد اربعین حسینی در این استان بسیار منظم و خوب برگزار شد که جای قدردانی وسپاس است.

معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری افزود: باید بتوانیم این جلسات که نام سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در آن ذکر می شود را فارغ از هرگونه مسائل جناحی و حزبی، بصورت منظم و در راستای برنامه ریزی برای رفاه حال زائرین پیاده اربعین حسینی برگزار نماییم.

وی ادامه داد:در سال گذشته حوزه علمیه استان قزوین در بخش رسانه ای و همچنین در بخش اعزام مبلغ بسیار فعالیت چشمگیری داشت که یکی از کارهای ارزشمند آن ساخت فیلم مستند «در مسیر عشق» بود و به خوبی پیام اربعین در این فیلم نشان داده شد و امسال نیز باید دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی بتوانند فیلم های مستند با مضمون جدید تهیه نمایند، بعثه مقام معظم رهبری نیز همه نوع همکاری در این خصوص را خواهد داشت.

حجت الاسلام  احمدی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تجربیات سال های گذشته و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که کمترین مشکلات را برای زائران این استان داشته باشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، کنگره اربعین را بزرگترین اجتماع شیعیان عنوان کرد و افزود : برگزاری این آیین باشکوه برای شیعیان عظمت می‌آفریند و در زمینه‌های مختلف پیام‌های متعددی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت بالای آیین اربعین و جایگاه زائران امام حسین(ع) ایجاب می کند که با آسیب شناسی اقدامات و فعالیت های انجام شده و بررسی نتایج آن، برای بهبود فرآیندها و سطح خدمات رسانی به زائران حسینی در سال های آتی برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام احمدی، هدف از برگزاری این جلسه را بهره مندی از تجربیات حاصل از برگزاری مراسم اربعین حسینی در سنوات گذشته و شناسایی نقاط ضعف ، قوت ، تهدیدات و فرصتها در راستای رفع نواقص و برگزاری مراسم اربعین سال 96 با کیفیتی بهتر از گذشته بیان کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید کارها را به سوی مشارکت های مردمی پیش ببریم و این حرکت و نیات خیرخواهانه مردم یک ارزش معنوی را به همراه دارد و سعی کنیم مشارکت دستگاه ها نیز مانندنوع مشارکت مردمی باشد تا دستگاه ها بتوانند در این فریضه ایفای نقش کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha