شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نعمت اللهی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: رسانه ها با توجه به نقش آفرینی و جایگاه مردمی خوبی که دارند می توانند نقش مهمی را در جهت تبیین و تشریح مفهومی این حرکت و تهییج مردم و فضاسازی مناسب برای جلب وجوهات مردمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در نشستی با معاونت فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری که صبح امروز در تهران، ضمن قدردانی از حمایت های ارزشمند این معاونت در برگزاری جلسات ستاد اربعین حسینی در استان قزوین، اظهار کرد: خوشبختانه در استان قزوین با محوریت خوب و ارزشمند نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین، استاندار و دیگر مدیران، وحدت وهمدلی و هماهنگی خوبی وجود دارد که خوشبختانه در سال گذشته این ستاد در استان توانست جلسات منظم و خوبی برای رفاه حال زائرین پیاده اربعین حسینی انجام دهد که باید امسال نیز نقاط قوت وضعف را مشخص کرده ودر صدد رفع کاستی ها باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف ستاد اربعین با اقشار تاثیرگذار، گفت: اربعین زمینه ساز ظهور است و در ظهور، امام زمان(عج) خودشان را بوسیله امام حسین(ع) معرفی می کند و اینکه حسین کیست؟ باید از همین اربعین حسینی شناسانده شود و ما هم در این شناساندن نقش داریم.

حجت الاسلام نعمت اللهی بیان داشت: فرصت اربعین در عرصه فرهنگی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی آن‌قدر عظیم است که اگر با برنامه‌ریزی جامع کامل و هدفمند برگزار گردد،‌ اقتدار و عزت مکتب اهل‌بیت (ع) را برای جهانیان به نمایش خواهد گذاشت و موجب تحول در جامه بشری خواهد شد.

مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین حسینی خاطرنشان کرد: اربعین بازخوانی و تداوم نهضت عاشورای حسینی است، پیوندی بین غدیر و انتظار فرج است حضور بسیار گسترده زائرین اربعینی آن را به بزرگ‌ترین گردهمایی و مانور محبین اهل‌بیت(ع) درآورده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اربعین فرصت بسیار مناسبی برای تبیین پیام‌های جریان عاشوراست و این ظرفیت در عرصه فرهنگی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی آن‌قدر عظیم است که اگر با برنامه‌ریزی جامع کامل و هدفمند برگزار گردد، اقتدار و عزت مکتب اهل‌بیت (ع) را برای جهانیان به نمایش خواهد گذاشت و موجب تحول در جامه بشری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت اللهی عنوان داشت:  پیاده روی اربعین حسینی به یک برند جهان تشیع و حرکت جهان اسلام تبدیل شده است که در نوع خود بی نظیر است، لذا باید برای گسترش و تقویت آن باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

‌وی افزود:  باید برنامه ریزی های لازم انجام شود تا از پراکندگی و اقدامات موازی کارانه جلوگیری شود.

در این نشست همچنین، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین گزارشی از برنامه ها وفعالیت های فرهنگی، رسانه ای و تبلیغی در مراسم اربعین حسینی ارائه دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha