پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: باید در راستای ترویج و نشر فرهنگ نماز در جامعه تلاش شود، چرا که نماز موثرترین عامل پیدایش نشاط معنوی وایجاد انگیزه برای زندگی انسان هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی، امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان تاکستان، بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر برای ترویج و فرهنگ سازی نماز سرمایه گذاری شود، به طور طبیعی خروجی خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: باید از ظرفیت همه اقشار از جمله روحانیون، پزشکان، بازاریان، پژوهشگران، نویسندگان و شعرا برای ترویج و نهادینه کردن فریضه مهم نماز استفاده کرد؛ در همین راستا، بهره مندی از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها در اشاعه فریضه نماز  بسیار موثر خواهد بود.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: مهمترین هدف در اجرای برنامه های سال جاری این ستاد، توجه به نسل جوان است و باید از ظرفیت جوانان و همسالان برای ترویج نماز استفاده کرد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: والدین و معلمان باید با استفاده از نقش محوری که در ذهن و روان دانش آموزان دارند، برای ترغیب آنها به اقامه نماز تلاش کنند.

وی ادامه داد: اقامه نماز در جامعه نیازمند پنج رکن اساسی تبلیغ، تعلیم، تمهید، تعمیق و تشویق افراد است و ستاد اقامه نماز نیز وظیفه اجرای این ارکان و ایجاد هماهنگی برای استفاده از ظرفیت ادارات جهت اجرای آن را دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به این که اقامه نماز یکی از وظایف دینی و شرعی مسلمانان است، گفت: باید تلاش شود تا بتوانیم جوانان را با مساجد بیشتر آشنا کنیم و در راستای ایجاد وحدت بین نسل جوان و مساجد گام برداریم و بتوانیم علاوه بر رشد اجتماعی و اقتصادی، رشد معنوی را به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha