پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشی

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان گفت: توسل به قرآن و اهل بیت(ع)، مهمترین راهکار مقابله با هجمه های اعتقادی و فرهنگی دشمنان است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام اصغر دانشی، امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان لرستان، در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خرم آباد با اشاره به اینکه مبلغان، فعالان دینی و فرهنگی باید تلاش کنند زیبایی های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در قالب های هنری به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کنند، گفت: اگر در زمینه آموزش و انتقال زیبایی های دین موفق و هدفمند عمل کنیم، بی شک در مقابله با اهداف فرهنگی و جنگ نرم دشمن نیز موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی و سیره و منش اهل بیت(ع) راهکاری موثر برای پیاده سازیسبک زندگی اسلامی در جامعه است، بیان داشت: منابع قرآنی و اهل بیت(ع)، بهترین گنج برای رسیدن به سعادت و کمال انسان محسوب می شوند، لذا در کنار قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بهترین راهگشا و منبع نورانی برای اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند که باید با مطالعه و انس با این کتب گرانبها نورانیت و سعادت را برای زندگی خود رقم بزنیم .

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) برای ما ملجاء و پناهگاه هستند، گفت: برای شناخت سیره اهل بیت(ع) لازم است با قرائت زیارت جامعه کبیره انس گیریم.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به وجود ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در جامعه امروز، بیان داشت: بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی عمل به آیات و روایات و سیره و منش اهل بیت(ع) است .

وی در پایان با اشاره به این که باید با بهره گیری از زبان هنر زیبایی های دین مبین اسلام و مکتب تشیع برای نسل جوان تبیین و بازگو شود، گفت: بهره گیری از سبک های هنری همچون خوشنویسی در زمینه های دینی می تواند در ترغیب نسل جوان به آموزه های قرآنی اخلاقی موثر باشد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha