جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دشتکی

حجت الاسلام دشتکی گفت: مساله سبک زندگی اسلامی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اجرایی کردن مساله اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از مهم ترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی دشتکی،  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن گرامی داشت و تبریک 17 مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: آنچه که در نظام توحیدی آفرینش از اهمیت بالایی برخوردار است، این که انسان هدفمند زندگی خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به هدف اصلی جهان آفرینش، تصریح کرد: سعادت مادی و معنوی انسان، هدف اصلی نظام آفرینش است و اگر انسان بخواهد به این هدف الهی برسد باید شاکله زندگی خود را تعالیم الهی قرار دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اصول اعتقادی مکتب تشیع فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که شهید صارمی در این عرصه خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای فرهنگ ایثار و شهادت از بین برود آن جامعه رو به افول و انحراف خواهد گذاشت همانند جوامع سکولار که اصول انسانی را زیر پا گذاشته و حقوق افراد فراوانی را پایمال می کند.

وی در ادامه افزود: آنچه که سبب پیشرفت امت ها و ملت ها می شود تفکر آنها است، اگر ملتی به سوی انحراف سوق پیدا کند، مقصر اصلی خودش است و همچنین اگر ملتی رو به پیشرفت برود افعال و اعمال خود آنها سبب این مساله شده است.

حجت الاسلام دشتکی گفت: در حال حاضر وظیفه خبرنگاران در جامعه بسیار اساسی است، خداوند متعال در آیه 31 سوره محمد(ص) بر امتحان و آزمایش افراد تاکید می کند و همچنین خبرنگاران نیز در نگاه قرآن مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه خبرنگاران در جامعه، ابراز داشت: در جوامع غیر دینی ویژگی خبرنگاران ایجاد فضایی جنجالی بدون اهمیت به مساله صداقت است ولی آنچه در جامعه اسلامی مهم است قرار گرفتم ماده و معنا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف خبرنگاران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این مساله سبب می شود جامعه به سوی رشد و تعالی سوق پیدا کند.

وی ادامه داد: مساله سبک زندگی اسلامی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اجرایی کردن مساله اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از مهم ترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود که در این راستا اجرای طرح جهاد گران فرهنگی و دینی در مناطق محروم و روستا ها از ابتکار های سازمان تبلیغات همدان است.  

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اجرایی کردن طرح سلامت اجتماعی، گفت: مساله رسیدگی به آسیب های اجتماعی از مسایل مهم در جامعه به شمار می رود و طرح سلامت اجتماعی با ایجاد تعامل و ارتباط شبکه ای خانواده مسجد و مدرسه از اسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت قرآن در جامعه گفت: ادارات و نهادها باید قرآن محور عمل کنند؛ قرآن کریم در تمامی مسایل برای بشر برنامه دارد برای مثال 200 آیه در مورد محیط زیست در قرآن آمده است که اگر فرامین قرآنی عمل شود جامعه هیچ گاه دچار مشکل نمی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha