شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد کلام اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان برای هجمه به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) یکی از حربه های آنها را دروغ پردازی در زمینه زوجات دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی امروز در نشست علمی «آشنایی اجمالی با همسران پیامبر(ص)» در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: رساله آشنایی اجمالی با همسران پیامبر نوشته حجت الاسلام والمسلمین روحانی را مشاده کردم و می توانم عنوان کنم که مؤلف زحمت زیادی در این خصوص کشیده است و کلیت کار خوب است.

این استاد حوزه ابراز داشت: اشکال جدی کار این است که چرا مصر هستیم که تعداد  زنان پیامبر را به ۳۰ عدد برسانیم چون تالی فاسد دارد.

وی افزود: این مسئله کمک به دشمنان پیامبر(ص) است که دائما درصدد یافتن بهانه‌های جدید برای تاختن به نبی مکرم اسلام(ص) هستند؛ همان طور که در مورد امام حسن مجتبی(ع) تا ۷۰۰ زن بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی خاطرنشان ساخت: بیان شده پیامبر(ص) قصد ازدواج با برخی زنان را داشتند؛ ولی فراهم نشد؛ بنابراین تمایل برای خواستگاری از یک فرد دلیل بر ازدواج با او نیست.

وی اظهار کرد: اگر هدف مؤلف، احیای سنت ازدواج است چطور ممکن است گفته شود پیامبر(ص) ۳۰ مورد ازدواج داشته و در این حال ازدواج فقط برای پیامبر مجاز است؛ در صورتی که اسلام ازدواج را محدود کرده است؛ ضمن اینکه در صدر اسلام ازدواج رواج بیش از حد هم داشته و هر فردی چندین زن می گرفته است.

این استاد حوزه با اشاره به جعل حدیث در زمان بنی امیه عنوان کرد: در آن زمان، قلم در دست بنی امیه بوده است؛ به همین دلیل از حضرت خدیجه که ۴۰ سال با پیامبر(ص) بوده یک روایت نیست ولی از عایشه که مدت کوتاهی با پیامبر بود، دو هزار روایت ذکر شده که نشان می دهد در این مسئله عمدی در کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha