پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسیحیان بیت المقدس کنترل زمین کلیسا توسط صهیونیست‌ها را محکوم کردند

حوزه/کمیته‌ای از مسیحیان بیت المقدس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی نامه‌ای سپردن زمین‌ها و ساختمان‌های کلیسا به صهیونیست‌ها را محکوم کرده و آن تلاش اسرائیل برای کنترل زندگی مسیحیان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، یک کمیته مسیحیان بیت المقدس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کنترل ساختمان‌های متعلق به کلیسا توسط صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

این گروه مسیحی روز گذشته اعلام کرد پذیرای رای دادگاه اسرائیلی به نفع گروه شهرک نشین صهیونیستی که قصد تملک زمین‌های متعلق به کلیسای ارتدوکس اسقفی یونانی در شرق بیت المقدس را دارند نخواهند بود و از هیچ تلاشی برای مقابله با این اقدام اسرائیل فروگذار نمی‌کنند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، کمیته ریاست عالی کلیساهای فلسطین حکم دادگاه را «ناعادلانه و سیاسی» دانسته و آن را هدف قرار دادن بیت المقدس پایتخت کشور فلسطین توصیف کرد.

* رای دادگاه صهیونیستی ناقض قوانین بین المللی است

این کمیته گفت: رای دادگاه صهیونیستی اعتباری در شرق بیت المقدس ندارد و ناقض قوانین بین المللی است که اسرائیل را یک رژیم اشغالگر می‌دانند.

این کمیته  خاطرنشان ساخت که گروه شهرک‌نشینان یهودی «آترت کوهانیم» با بهره گیری از فشارهای سیاسی و حمایت رژیم اسرائیل در دادگاه  برنده شده است.

این کمیته هشدار داد: این معامله در خدمت رژیم اسرائیل است که قصد دارد بخش قابل توجهی در بیت المقدس را تحت کنترل خود در آورده و بر روی زندگی مسیحیان در بیت المقدس تاثیر بگذارد.

در 1 آگوست، یک دادگاه نظامی اسرائیلی به گروه یهودیان شهرک‌نشین اجازه داد 2 هتل و یک عمارت بزرگ در شهر قدیمی بیت المقدس را که متعلق به مسیحیان ارتدوکس یونانی است به همراه جاده‌ای که به مقبره مقدس مسیحیان منتهی می‌شود، تحت کنترل خود در آوردند. این دادگاه در تصمیمی نمایشی اجاره این املاک را به مدت 99 سال به صهیونیست‌ها سپرده است.

کمیته مسیحیان بیت المقدس همچنین علیه گروه صهیونیست شکایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha