جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 گفتمان نخبگان علوم انسانی

حوزه/ دبیر اجرایی سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی از ارائه ۶۰ واحد درسی با نظارت و اشراف کافی شورای علمی به دانشجویان نخبه در دوره پنج ساله گفتمان خبر داد و گفت: این طرح در کنار برنامه علمی دانشگاهی به صورت موازی ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، افشین نیکبخت، دبیر اجرایی سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: فرایند انتخاب دانشجویان برای شرکت در این طرح را تشریح کرد و یکی از ملاک‌های این انتخاب را رتبه‌های برتر دانشگاهی عنوان کرد.
 
وی افزود: اسفندماه هر سال دانشجویان نخبه رتبه یک تا سه هزار کنکور سراسری همان سال و دانشجویان رتبه‌های یک تا سه 16 دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این طرح فراخوان و پذیرش می‌شوند.
 
دبیر اجرایی سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی گفت: پایان فروردین‌ماه آخرین مهلت نام‌نویسی در این طرح است که پس از ثبت‌نام و موفقیت در مصاحبه، مباحث کلی و عمومی برای دانشجویان منتخب ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شورای علمی گفتمان بر تدوین و ارائه مباحث درسی نظارت کامل دارد، افزود: دانشجویانی که در طرح اولیه حد نصاب نمره را به دست آورند، به طرح منسجم، مدون و پیوسته پنج ساله گفتمان دعوت می‌شوند.
 
نیکبخت از ارائه 60 واحد درسی با نظارت و اشراف کافی شورای علمی به دانشجویان نخبه در دوره پنج ساله گفتمان خبر داد و ابراز کرد که این طرح در کنار برنامه علمی دانشگاهی به صورت موازی ادامه پیدا می‌کند.
 
نیکبخت اظهار داشت: در تلاش هستیم تا فراخوان دعوت به گفتمان نخبگان علوم انسانی عمومی باشد و دانشجویان دارای رتبه‌های مناسب در طرح نام‌نویسی کنند و در صورت احراز ملاک نخبگی آنها به طرح دعوت شوند.
 
وی استمرار و پیوستگی، داشتن سرفصل و شورای علمی را ویژگی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی نسبت به دوره‌های مشابه در سطح کشور برشمرد و گفت: اصلاحاتی که در طرح صورت می‌گیرد کلان نیست.
 
دبیر اجرایی سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی تصریح کرد:‌ از آنجا که برنامه‌ این طرح موازی با برنامه دانشگاهی به پیش می‌رود باید دانشجویان توانمندتری در این عرصه انتخاب شوند که دارای انگیزه و ظرفیت بالا باشند و بتوانند مباحث را با هم جمع کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha