سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: خوشبختانه مساجد در نظام اسلامی به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و تربیت اموردینی و مبارزه با جنگ نرم است که باید در جهت جذب جوانان به مساجد، تلاش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، در جلسه ائمه جماعات شهرستان اقبالیه که صبح امروز در دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد، مساجد را کانون اصلی تربیت و انسان‌سازی و مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی باید بیش از پیش به مساجد توجه شود و باید بستر تقویت این پایگاه‌های اثرگذار فراهم شود.

وی افزود: دشمنان اسلام و ایران با هجمه های فرهنگی بی امان، اعتقادات قشر جوان را نشانه رفته اند و در راستای مقابله با این مهم، مسؤولان و دست اندرکاران به خصوص ائمه جماعات مساجد، باید با برنامه ریزی های منسجم و کارآمد تلاش کنند.

حجت الاسلام فاطمیان با بیان این که مسجد بهترین پایگاه برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است، گفت: مساجد در ایران اسلامی باید با هجمه های فرهنگی بدخواهان مقابله کنند و همگان باید در راستای بالندگی و فعالیت استوار مساجد گام بردارند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه با بیان این که مساجد در کشور در حفظ و تقویت نظام ارزشی نقش بسیار مهمی را به عهده دارد، اظهار کرد: ظرفیت های مساجد به عنوان کانون‌های احیاء و گسترش فرهنگ اصیل و ناب ایرانی و اسلامی باید بیش از پیش بارور شود.

استاد حوزه علمیه قزوین  با بیان این که در راس ارزش های فرهنگی و عبادی، معرفت و محبت و انس با خدا است گفت: باید برای مقاطع مختلف سنی، خصوصا سنین نوجوان و جوان برنامه ریزی داشته باشیم، با این هدف که  مساجد جاذبه بیشتری برای جذب و حفظ آنان داشته باشد، البته مهمترین عامل برای تقویت این پایگاه های دینی، برگزاری نمازهای جمعه و جماعت با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.

 حجت الاسلام فاطمیان بیان داشت: هرچه رفتار فردی، خانوادگی و اجتماعی و مواجهه روحانی ارزشی تر و آموزنده تر باشد، جایگاه مسجد بیشتر تقویت خواهد شد و از این رو، در بررسی تاریخ مساجد نیز، همواره تاثیر جدی رفتار و سلوک و حتی تاثیر نَفَس روحانی را در جامعه اطراف او مشاهده می کنیم.

وی افزود:  اگر بدنبال بیمه و غیر قابل نفوذ کردن نظام اسلامی در مقابله هجمه دشمنان هستیم باید مساجد تقویت شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha