جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 422129
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
دوماهنامه خلق ۵۸ و ۵۹

حوزه/ پنجاه و هشتمین و پنجاه و نهمین شماره دوماهنامه تربیتی- اخلاقی "خُلُق" (فروردین تا تیر ۹۶) از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این شماره از نشریه به مباحث اخلاقی مانند «عرفان امام خمینی(ره)»، «نامه راهنما، آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی»، «حکایت صاحب دلان: علامه محمد تقی جعفری»، «فرصت عروج: سید بن طاووس»، «سرمشق: چشمه زلال» و... پرداخته شده است.

دیگر عناوین این شماره از دوماهنامه "خُلُق" عبارتند از:  کلام راهبر؛ هدیه الهی،مقام معظم رهبری ؛  تحفه قدسی،آب بر آتش(بخش ۲)،ادعیه و اذکاری در پیشامدها و دفع غضب دیگران؛چهل حدیث،نفاق، نشانه دوری از خدا (۲)،با توجه به آثار امام خمینی،جواد غلامرضایی؛آفتاب پنهانی؛مهمترین مشکل امام زمان پس از ظهور، آیت الله مصباح یزدی؛الگوهای قرآنی؛حکایت صاحبدلان،تربیت دزد؛محو دلدار،داروی تلخ،مروری کوتاه  بر برخی  آثار بلا و برخورد متقین با بلا،آیت الله ناصری؛معرفی کتاب جهاد اکبر امام، بررسی محتوایی کتاب جهاد اکبر امام خمینی،رضا صنعتی؛شعر،هم صدا با وحی،قاسم صرافان؛ نامه های رهنما/لطفِ جمال،نامه عالم ربانی و فقیه عالی‌قدر، مرحوم آیت‌‌الله العظمی آقاسید جمال‌‌الدین گلپایگانی  به حضرت آیت‌‌‌الله العظمی صافی گلپایگانی.

همچنین در این دوماهنامه مطالبی با عناون چشمه زلال،سرمشق،مروری بر ضرورت و آثار الگو در سیرۀ معنوی، سخنرانی جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری؛تربیت حماسی،بررسی اجمالی مهم‌ترین گزاره‌های تربیت حماسی/محمد عالم زاده نوری؛رساله ای در توبه و بازگشت(بخش ۸)،بررسی مراتب توبه، اقسام توبه کنندگان و اقسام گناه،آیت الله سیدحسن بجنوردی؛پرسش و پاسخ؛ مصاحبه با آیت الله شیخ اسدالله جوادی،مصاحبه گر و تهیه کننده: سیدعلیرضا ترابی؛معرفی پایان نامه،نظام رتبی فضائل اخلاقی فردی در منابع اسلامی و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی؛حواریون،  فخر نوبختیان(بخش ۳)،مروری بر سیره و اقدامات اخلاقی جناب حسین‌بن‌روح ‌نوبختی، علی جان نثاریون؛خشم؛ عوامل و آثار (۲بخش )،تحلیل ابعاد خشم در آموزه‌های اسلام و علم روان‌شناسی نوین؛علی انصاریان‌پور،محمد فرهوش؛ویژگی‌‌های عرفان امام خمینی، آیت‌‌الله جوادی آملی؛این‌جا «قرآن‌‌آباد» است،در این روستا بیش از ۶۳ حافظ کلّ کلام الهی زندگی می‌کنند؛فرصت عروج،سید بن طاووس ؛گزارش اعتکاف؛ را می خوانیم.

پنجاه و هشتمین و پنجاه و نهمین شماره دوماهنامه تربیتی- اخلاقی "خُلُق" به صاحب امتیازی؛ مؤسسه فرهنگی دارالهدی در 88 صفحه و با قیمت: 5000 تومان منتشر شده است.

دوماهنامه تربیتی-اخلاقی "خُلُق" در حوزه اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و مسائل تربیتی انتشار می یابد.

علاقه مندان برای تهیه این دوماه نامه می توانند به مرکز پخش آثار این مؤسسه به نشانی قم، خیابان صفائیه، بالاتر از کوچه ممتاز- پلاک ۷۰۰ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 3۷۷۳۷۴۲۹-۰۲۵ تماس بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha