جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت ۵۰ درصدی طرح های عمرانی آموزشی حوزه علمیه استان لرستان نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه برای احداث، پیشرفت و تکمیل طرح های عمرانی آموزشی حوزه علمیه استان لرستان به افزایش اعتبار و همت خیران نیازمندیم، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از طرح های عمرانی حوزه لرستان بدلیل کمبود اعتبار با کندی پیش می رود و در برخی از طرح ها نیز عملیات ساخت و احداث پس از تعیین نقشه و انتخاب پیمانکار بدلیل کمبود اعتبار و منابع مالی متوقف شده است .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فاز دوم مدرسه علمیه رضویه خرم آباد شامل احداث  برخی مراکز آموزشی، مسجد و نمازخانه در حال انجام اظهار داشت: فاز اول این مدرسه به اتمام رسیده و هم اکنون در حال نماکاری و نصب وسایل سرمایشی و گرمایشی هستیم و برای احداث فاز دوم نیز نیازمند تامین اعتبار و همت خیران می باشیم.

*طرح توسعه مدرسه کمالیه خرم آباد نیازمند تصویب اعتبار و همت خیران

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد پیشینه و آبروی حوزه علمیه استان لرستان است تصریح کرد: با توسعه این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع علاقمندان به ادامه تحصیل علوم حوزوی در مقاطع رشته های تخصصی و درس خارج  می توانند در استان به امر تحصیل و تبلیغ مشغول شوند .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه برای توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد نیازمند تصویب و تامین اعتبار مورد نیاز هستیم خاطرنشان کرد :مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در مرکز شهر و محل تردد مردم است و بی شک توسعه و گسترش این مرکز حوزوی می تواند علاوه بر راه اندازی رشته های تخصصی در تحقق اهداف حوزه که گسترش و تعمیق آموزه های دینی است موثر باشد .

وی با بیان اینکه  طرح آموزشی مدرسه علمی رضوی الشتر در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع  با همت خیران غیر بومی تامین اعتبار شده و هم اکنون احداث این طرح به خوبی پیش می رود، بیان داشت: با ساخت این طرح آموزشی حوزوی، طلاب مدرسه علمیه رضوی الشتر در فضایی مناسب و با امکانات و تجهیزات مطلوب به تحصیل خواهند پرداخت .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه برای مدرسه علمیه شهرستان دورود نیز 6 هزار مترمربع زمین خریداری شده است، افزود: این طرح نیز با پیگیری امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه دورود هم اکنون در مرحله نقشه کشی است و در صورت تامین اعتبار ملی و استانی در ساخت آن تسریع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه از ساخت استادسرای نورآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این استادسرا نیز مراحل پایانی تکمیل تجهیزات و ساخت خود را طی می کند و برای اساتید حوزه آماده استفاده و بهره برداری است .

وی همچنین از طرح توسعه مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا خبر داد و اظهار داشت: تعمیرات اساسی برای نوسازی و بهسازی بخشهایی از این مدرسه و توسعه حجرات صورت گرفته است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در ادامه از طرح احداث زمین فوتبال، بهسازی و زیباسازی محوطه و فضای بیرونی مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز خبر داد و گفت: این طرح نیز با همت ادارات راه و شهرسازی الیگودرز و شهرداری برای استفاده طلاب به بهره برداری رسید .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه فرهنگ سازی برای تعامل و حضور خیران برای ساخت و تکمیل مراکز حوزوی باید به شکل انجمن خیران مدرسه ساز با عنوان انجمن خیران حوزه ساز منسجم و هدفمند شود بیان داشت: خیران برای احداث مراکز آموزشی حوزه پای کار بیایند چرا که وجود و تعدد مراکز حوزوی نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و تربیت نسلی مومن و انقلابی خواهد داشت .

وی در پایان بر نقش سازنده رسانه ها برای دعوت خیران به امر ساخت مراکز حوزوی تاکید کرد و گفت: رسانه ها با پیگیری مستمر و تشویق و ترغیب خیران می توانند در احداث و تکمیل مراکز حوزوی موثر باشند و در این زمینه نیاز است اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های گسترده صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha