جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش صلح «اقلیت‌های مذهبی» در پاکستان برگزار شد

حوزه/ شورای جهانی مذاهب به مناسبت روز ملی اقلیت‌ها در پاکستان، همایش صلحی با حضور شخصیت‌های بین‌المللی و برجسته سیاسی مذهبی در پاکستان برگزار کرده و بر ضرورت تامین حقوق اقلیت‌ها در این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی پاکستان، شورای جهانی مذاهب روز گذشته به مناسبت «روز ملی اقلیت‌ها» در پاکستان و به هدف ابراز همبستگی با اقلیت‌ها در این کشور، همایش میان ادیانی صلح برگزار کرد.

در این همایش جمعی از شخصیت‌های بین‌المللی و افراد برجسته مذهبی و ملی در پاکستان حضور داشته و اقدام به سخنرانی کردند.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی همچنین بر ضرورت رفع تبعیض نژادی و به ویژه مذهبی علیه اقلیت‌ها تاکید کرده و از تمامی ذی‌نفعان خواستار تضمین حفاظت از حقوق اقلیت‌ها در پاکستان شدند.

* «تروریسم به نام مذهب»  غیرقابل پذیرش است

در قطع‌نامه تصویب شده در این همایش نیز به حمایت از حقوق اقلیت‌های مذهبی تاکید شده و «تروریسم به نام مذهب»  غیرقابل پذیرش اعلام گردید.

مجهبر رحمان شامی روزنامه نگار شناخته شد در این گردهمایی که در هتلی محلی در لاهور برگزار شده بود گفت: قانون اساسی برابری و مساوات  بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ یا دین را تضمین می‌کند. وی همچنین بر ضرورت افزایش سهمیه کاری برای اقلیت‌ها در پاکستان تأکید کرد.

طاهر خلیل سندوح، وزیر امور اقلیت ها و حقوق بشر پنجاب نیز در این همایش بر عدالت در تمامی سطوح برای به دست آوردن صلح بلند مدت در جهان تاکید کرد. وی گفت: تروریسم در پاکستان به نام دین همچنان ادامه دارد، حال آن که تمامی ادیان مدعی تبلیغ صلح برای پیروان خود هستند.

* کشور پاکستان در واقع برای حمایت از حقوق اقلیت‌ها به وجود آمده است

حافظ محمد نومان مدیر اجرای شورای جهانی مذاهب نیز گفت: کشور پاکستان در واقع برای حمایت از حقوق اقلیت‌ها به وجود آمده است و شرایط ناامنی که امروز برای اقلیت‌ها در کشور ایجاد شده نشان می‌دهد که ما از آنچه پاکستان بر اساس آن بنا شده دور شده‌ایم.

وی افزود: نیاز است که در پاکستان سیاست‌های تحصیلی در آموزش و پرورش در زمینه ترویج صلح، عدالت، برابری اجتماعی و رفع تبعیض مذهبی مورد بازبینی قرار بگیرند.

سازمان «شورای جهانی مذاهب» نخستین بار در سال 2004 به هدف برقراری صلح و همزیستی میان ادیان مختلف در پاکستان راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha