جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالحمید بنی فضل رئیس مؤسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره)

حوزه/ رئیس مؤسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره) از اجرای طرح نهضت قرآنی با مشارکت هیئات مذهبی در سطح شهر تبریز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید بنی فضل رئیس مؤسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با اشاره به اهداف تشکیل این موسسه علمی فرهنگی خاطرنشان کرد: کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی در مسیر پیرو خط امام و رهبری و ولایت فقیه از مهم ترین اهداف موسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره) است.

وی افزود: هدف اول مؤسسه این بود که وارد بطن جامعه شود که الحمدلله این قدم را خوب برداشتیم؛ حضور و ارتباط مستمر با هیئات مذهبی و تلاش برای ارتقای مبانی اعتقادی شیعه در جامعه یکی از این اقدامات است.

حجت الاسلام بنی فضل خاطرنشان کرد: تاکنون حداقل ۱۵۰ نفر از نیروهای جوان تربیت شدند که می توانند پاسخگوی شبهات مطرح شده در جامعه باشند؛ این نکته کوری است که مورد هدف دشمن قرار گرفته که متاسفانه بسیاری از دستگاه های فرهنگی و متولی، به صورت کلیشه ای با آن برخورد می کنند.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره) همچنین با انتقاد از عدم توجه به تربیت دوره های اخلاق اداری در دستگاه های اداری و اجرایی عنوان کرد: این موسسه آمادگی دارد در راستای برگزاری دوره های تربیت و کادرسازی و ارتقای اخلاق اداری ویژه کارمندان و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی، دوره های ویژه و فشرده ای را برگزار کند؛ این مسئله، موضوعی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و آسیب های فرهنگی و اجتماعی از قبیل رشوه و فساد اقتصادی و ... که شاهد هستیم به دلیل نقص در آموزش این گونه موارد است.

وی از اجرای طرح «نهضت قرآنی» در این موسسه خبر داد و اظهار داشت: براین اساس، جلسات هفتگی ختم قرآن با حضور نوجوانان و جوانان برگزار می شود؛ به طوری که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر، قرآن کریم دو مرتبه در هفته ختم می گردد.

حجت الاسلام بنی فضل ادامه داد: جلسات هفتگی تفسیر قرآن به روش ترتیبی، هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد آیت الله انگجی(ره) تبریز دایر است که در این جلسات تلاش می شود تفسیر آیات قرآن به روز و مفهومی به عنوان برنامه زندگی مطرح شود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره) تاکید کرد: سلاح اصلی مکتب تشیع، قرآن است که متاسفانه ما فکر می کنیم قرآن، تنها برای مردگان است و در مجالس ختم نسبت به قرائت آن اهتمام داریم؛ اما خود قرآن می فرماید: قرآن برای زندگان است.

وی در ادامه تصریح کرد: جلسه هفتگی تفسیر نهج البلاغه نیز در موسسه آیت الله بنی فضل(ره) دایر است که روزهای چهارشنبه هر هرهفته دو ساعت مانده به اذان مغرب و عشاء برقرار می شود، این جلسه نیز با روش نوین و پرداختن به مباحث اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و حتی سیاسی کلام امیرالمومنین(ع) برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha