سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در مراسم بزرگداشت بانوان شهیده طریق الحسین در اهواز

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید احمد مشلب، شهید مقاومت اسلامی از لبنان جمعه شب با حضور مادر شهید و اعضای هیئت محبین اهل بیت(ع) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام  والمسلمین علیرضا پناهیان در یادواره شهید احمد مشلب شهید سال جوانان و نوجوانان عاشورایی،  با اشاره به غلبه قدرت نرم که مظهر آن شهدا هستند بر قدرت سخت و تکنولوژی و تجهیزات مادی در جهان اظهار داشت: جمهوری اسلامی از قدرت نرمی پرده برداشت که در جهان ناشناخته بود و توانست قدرتهای سخت جهانی را به زانو درآورد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنقدر که فکر و اندیشه یک ملت قدرت آفرین است، تجهیزات و تکنولوژی و سایر قدرتهای سخت نیست. کسی که قدرت شهدا را درک کرده باشد، با قدرتهای پوشالی غربی عکس سلفی نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به هدف دشمنان از ایجاد جنگ و اشغال در جهان و بویژه جهان اسلام گفت: دشمنان بدنبال قدرت اقتصادی و نفت و سایر منافع در منطقه و جهان نیستند، بلکه بدنبال ابقای خود در جهانند چون می دانند و می بینند که جمهوری اسلامی همانطور که حضرت امام(ره) فرمود، سنگرهای جهان را یک به یک فتح می کند.

رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس در پایان به اهمیت مجالس اهلبیت(ع) و یادواره های شهدا اشاره کرد و یادآور شد: داعش آخرین تیری بود که دشمنان در ترکش داشتند. اما این بدل هم جواب نداد. یکی از رازهای مهم و محوری عدم موفقیت دشمنان این بود که آنها سیدالشهدایی بعنوان الگو ندارند. اینجاست که ارزش مجالس روضه اباعبدالله الحسین(ع) شناخته میشود. مجالس روضه راهبردی ترین حربه برای فتح جهان است.

در ابتدا  این مراسم، مادر شهید طی سخنانی ضمن اشاره به ویژگی های فرزند شهیدش، بر لزوم حمایت از مقاومت در تمامی کشورهای اسلامی و نیز تبعیت از رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) تاکید کرد.

مادر شهید احمد مشلب گفت: در محضر دوستان شهدا من احساس عجز می کنم که حرف بزنم و از شهدا خواستارم تا به سخنان ناچیز من اثربخشی کنند؛ این که شهدای ما کرامت دارند، همه از امام حسین(ع) سرچشمه گرفته است؛ در دامن ایشان فرزندان عاشورایی تربیت شده اند و در راستای قوام بخشی به دین فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: اساساً آنچه سبب می شود که جوانان شهادت طلبی کنند، الگوگیری از امام حسین(ع) است.

مادر این شهید خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً»؛ به نظر من مصداق این آیه شریف امام حسین(ع) و شهدایی که به ایشان اقتدا کردند هستند. بهترین و بزرگترین هدف امام حسین(ع) این بود که پرچم اسلام را برافرازد؛ هم اکنون شهدای بزرگوار نیز به پیروی از ایشان در جهت این هدف والا می کوشند.

مادر شهید احمد مشلب ابراز داشت: تقدیر از شهدا، تکریم از جان فشانی های در راه خداوند است؛ بنابراین ما باید نهایت تلاش خود را بر این بگذاریم تا با همه وجود شهدا را تکریم و راهشان را ادامه دهیم. همه شهدا به ویژه «احمد محمد مشلب» رضای خداوند را بر همه چیز ترجیح دادند و زندگی خود را در راه خداوند فدا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ترامپ IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    0 0
    جان چطوررییی یعنی مگه داریم مگه میشه، تبریک میگم شما در کس شعر سال مقام اول آوردید