جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رحیم جعفری

حوزه/ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به زودی اولین کنگره ملی شعر نبوی در استان کرمانشاه با حضور مهمانانی از این استان و دیگر مناطق کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موقعیت ویژه استان کرمانشاه و تنوع مذاهب در این دیار می تواند محور وحدت در کشور باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: به همین منظور به زودی اولین کنگره ملی شعر نبوی در استان کرمانشاه با حضور مهمانانی از این استان و دیگر مناطق کشور برگزار می شود.

این مقام مسئول گفت: بانی و برگزارکننده این کنگره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بوده و موضوع آن وحدت با محوریت رسول اکرم (ص) می باشد.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: هدف اصلی از این برگزاری این کنگره شناساندن شخصیت اصلی پیامبر اکرم (ص) به نسل نوجوان و جوان جامعه است؛ زیرا تحولات جدید در منطقه سبب ایجاد شبهاتی شده است که باید از نفوذ آنها به جامعه اسلامی جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: در آینده ای نزدیک دبیرخانه این کنگره راه اندازی می شود و امیدواریم که آثار ارسالی به این دبیرخانه مطابق برنامه ریزی های ما باشد.

وی ابراز داشت: این کنگره در دو بخش فارسی و کردی برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را در محورهای: ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص)، سیره نبوی، پیامبر اکرم (ص) محور وحدت، پیامبر اکرم (ص) و صلح و دوستی، پیامبر  اکرم (ص) و تمدن اسلامی، دوستی پیامبر اکرم (ص) و مقابله با افراطی گری به دبیرخانه کنگره ارسال کرده و در بخش ویژه با موضوع حدیث شریف ثقلین به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا پانزدهم آبان ماه سال جاری می باشد و علاقمندان می توانند آثار خود را به شماره تلفن 09188342048 یا به رایانامه nabaviksh@gmail.com ارسال نمایند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: زمان افتتاح این کنگره 10 دیماه و اختتامیه آن در 13 دیماه سالجاری و مصادف با هفته وحدت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha