جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جمع اساتید مدارس علمیه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: استادان فاضل حوزه‌های علمیه باید از یکنواختی در شیوه آموزش خود نیز پرهیز کنند و استفاده از تکنیک‌های خطابه‌ای و نو را در دستور کار خود قراردهند؛ زیرا تدریس همراه با نشاط و شادابی توجه و یادگیری بهتر طلاب را به‌ دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جمع اساتید مدارس علمیه قزوین اظهار کرد: اساتید حوزه‌های علمیه ما باید در هر موضوع درسی ابتدا آموخته‌های پیشین افراد را فعال سازند تا این دانسته‌ها زمینه مناسب را در ذهن یادگیرنده برای آموخته و مطلب نو فراهم کند؛ زیرا تنها با این روش به‌واسطه وجود پیش سازمان‌دهنده‌ها یادگیری معنا دار شکل می‌گیرد.

وی ابراز داشت: با برگزاری این دوره های آموزشی، تلاش می شود شیوه های نوین تدریس ارائه شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که اساتید مدارس علمیه باید طوری برنامه ریزی داشته باشند که طلاب در زمینه مسائل تحقیقی و پژوهشی، به خوبی با هم رقابت کنند، اظهار کرد: حوزه باید دارای استاد پژوهش‌محور باشد و هنگامی که استاد، پژوهش‌محور نباشد روشن است که افرادی که تربیت می‌کند، پژوهش‌محور نیستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترين و بارزترین مسائل در حوزه های علميه، مسئله آموزش علمی است؛ چرا که قوام حوزه های علمیه به علم آموزی، قوت علمی و پژوهش است؛ قوی ترين و دقيق ترين مطلب و منبع دسته اول پژوهشی از آن عالمان بزرگ حوزه های علميه است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: پژوهش در حوزه های علميه از قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می رود در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد؛ رکن اصلی ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب، اساتید هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلاب و روحانیون در راستای آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه دارای رسالت سنگینی هستند از این جهت باید با در نظر گرفتن توطئه های دشمنان دین، مسلح به دانش روز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: در ایام مبارزات برای پیروزی انقلاب و همچنی دفاع مقدس، روحانیت، فصلی زریّن و تابناک، در تاریخ خود به یادگار گذاشتند و انبوه روحانیون  جوان، مخلص و پاک باز، در عرصه های نبرد حضور یافتند و از اعتماد تاریخی جامعه به روحانیت، پاسداری کردند ونگهبان عزّت دین شدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت:  عالمان دین در زمان غیبت کبری حضرت ولی عصر (عج) مشابه ترین افراد به آن حضرت بوده که مردم را با احکام دین و دستورات دینی آشنا می کنند لذا باید قدر خود را بدانید و در این رسالت مهم کوشا باشید.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت:  امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شیخ مفید، علامه حلی و سید حسن نصرالله در ردیف علمایی هستند که در دوران غیبت توانسته اند جایگاه روحانیت را در آگاه سازی و هوشیاری مردم ایفا کنند و در روشنگری ملتها و ایستادگی در برابر ظلم نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد:  علم آموزی در حوزه تباید فقط به درس خواند محدود شود بلکه اگر دانش با عمل توام شود نتایج ارزشمندی خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha