جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امینی

حوزه/ مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین گفت: پشتوانه سعادتمندی بشر ارتقاء معنویت با محوریت نماز است؛ چراکه نماز موجب آرامش و کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بوده و باید بکوشیم تا مردم به ویژه جوانان با فرهنگ نماز و آثار آن بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی قائد امینی امروز در جلسه شورای ستاد اقامه نماز در شهرستان البرز که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، به ضرورت توجه به نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام راه اصلی دست‌یابی انسان‌ها به سعادت و تعالی است و پشتوانه سعادتمندی بشر ارتقاء معنویت با محوریت نماز است.

 وی افزود: اکنون دشمنان اسلام به نقش معنویت در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران پی برده اند و با اجرای توطئه های محتلف به دنبال مانع تراشی در راه پیشرفت و توسعه ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی ادامه داد:  دشمن ذهن و افکار جوانان ایرانی را هدف گرفته است تا آنان را از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی دور کند.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین خاطرنشان کرد: باید به جوانان در زمینه حضورشان در عرصه های معنوی مانند نماز به ویژه اقامه نماز جماعت بیشتر توجه شود تا این قشر مولد از این چشمه معنویت به نحو احسن بهره مند گردند.

 حجت الاسلام والمسلمین امینی بیان داشت: نماز اصل انسان سازی است و باید بکوشیم تا مردم به ویژه جوانان با فرهنگ نماز و آثار آن بیشتر آشنا شوند و این امر مستلزم فرهنگ‌سازی و تلاش بیشتر علمای دینی، متولیان امور مذهبی و فرهنگی و همچنین رسانه‌هاست.

مشاور استاندار اظهار کرد: در صورتی که جوانان با برنامه ریزی های مناسب جذب فرهنگ نماز شوند، در زندگی و اجتماع بیمه شده و به سعادت می رسند.

وی ادامه داد:  نماز برای اصلاح خود ما و جامعه است و اگر روح نماز بر ما حاکم باشد جامعه پر از خیر و برکت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین امینی خاطرنشان کرد: نماز یکی از موضوعات مهم است که اگر بتوانیم به خوبی به این دستور مقدس عمل کنیم و رمز و راز آن را کشف کنیم می تواند زندگی فردی و اجتماعی ما را سامان دهد و برکات این مهم سایر حوزه ها را هم پوشش می دهد.

وی اظهار کرد: این نماز باید بتواند ما را هدایت کند و با تکیه به روح نماز خوی انسانی و الهی را برخود حاکم کنیم و اجازه ندهیم آن خوی حیوانی در وجود ما تقویت شود و ان شاءالله خداوند متعال توفیق دهد از ظرفیت عظیم نماز به خوبی بهره ببریم.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین تصریح کرد:  نماز برای اصلاح خود ما و جامعه است و اگر روح نماز بر ما حاکم باشد جامعه پر از خیر و برکت می شود و خود ما هم مشمول رحمت و عنایت خداوند متعال می شویم و هر کس در هر جایی اگر توفیق یابد از نماز تبعیت کرده و با حضور قلب نماز بخواند بسیاری از امور او سامان می یابد.

وی افزود: باید بکوشیم سخنی که می خواهیم بر زبان جاری کنیم، با روح نماز سازگار باشد و اگر کارگر هستیم روح نماز در کارخانه ما حاکم باشد و صادقانه کار و تلاش کنیم و باید از روش های اثرگذار برای ترویج نماز استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha