پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ تعطیلات حوزه‌های علمیه مورد انتقاد بسیاری از بزرگان حوزه‌های علمیه قرار گرفته که باید هدفمند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی، در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه التفاتیه ضمن انتقاد از تعطیلات در حوزه های علمیه اظهار کرد: در گذشته علما و بزرگان از این تعطیلات استفاده بهینه کرده و وقت خود را به برای جبران عقب ماندگی دروس خود استفاده می نمودند که شما طلاب جدیدالورود باید تلاش کنید از این تعطیلات استفاده مطلوب داشته باشید.

وی افزود: طلبه‌های قدیم که در جستجوی علوم حوزوی، مسیر حوزه‌های نجف و قم را زیر پا گذاشتند، امروز از بزرگانی هستند که کرسی تدریس دارند.

وی ادامه داد: نسلی که امروز دغدغه‌مند برنامه‌های حوزه هستند، شاگردان بزرگانی بودند که تعطیلات رسمی و مشکلات اتفاقی خللی در تدریس آنها ایجاد نمی‌کرد که نمونه‌اش مرحوم آخوندخراسانی بود که با وجود مرگ دو فرزندش در یک روز، درس حوزه را تعطیل نکرد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:در  ماه مبارک رمضان، ۱۰ روز نخست ماه محرم و ۱۰ روز آخر ماه صفر مهم‌ترین مناسبت‌های تبلیغی است که طلاب معمم از سوی نهادهای حوزوی و یا به صورت انفرادی به تبلیغ می‌روند و اما روزهای دیگری هم هستند که دروس حوزه‌های علمیه همانند دیگر نظام‌های آموزشی کشور تعطیل می‌شوند که  فصل تابستان، تعطیلات نوروز، پنجشنبه و جمعه، شهادت امامان معصوم(ع) و تعطیلاتی که در تقویم رسمی کشور درج شده، از جمله این ایام به شمار می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی تصریح کرد: هیچ مرکز آموزشی به اندازه حوزه علمیه کلاس درسی ندارد؛ بنابراین روزهای شهادت ائمه و مناسبت‌های تبلیغی را جزو تعطیلات نبینیم.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین عنوان داشت:  علما و روحانیون گذشته و معاصر گنجینه‌های مهم و بزرگ جامعه هستند و باید احوالات آنان را مطالعه و از ظرفیت وجودی آنها بهره لازم را ببریم.

وی اظهار کرد: امام راحل با هدف پیاده شدن دین مبین اسلام حکومت اسلامی را تشکیل داد که امروز روحانیون ادامه دهنده راه ایشان هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دشمنی‌هایی که دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی با روحانیت انجام داده‌اند، به مراتب بیشتر از صدر اسلام بوده است؛ چراکه روحانیون نقش کلیدی و محوری در جامعه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha