پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: کسی که به لباس سربازی امام زمان(عج) مجهز شد، همواره باید مسلح باشد؛ یک روحانی همیشه باید مهیای پاسخگویی سوالات مردم و شبهات باشد؛ آمادگی کامل لازمه تلبس دائم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی عصر امروز در مراسم افتتاح سیزدهمین دوره طرح تلبس دائم طلاب با عنوان «طرح ادیب» اظهار کرد: برگزاری طرح هایی چون طرح ادیب ابتکار اصفهان بوده است  که در طول 13 سال گذشته برگزار شده است.

وی با اشاره مزایای برگزاری طرح تلبس دائم و دروس آموزش داده شده در این طرح، گفت: طلاب با شرکت در این طرح هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ موضوعات مبتلابه جامعه آماده می شوند، و نهایتا در شب عید غدیر به دست رئیس حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری ملبس خواهند شد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: این طرح امروز در سطح کشور نهادینه شده و  فعالیت هایی مشابه این طرح اصفهان در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح ادیب یک سنت حسنه است، گفت: در طول دوره اساتیدی در خدمت طلاب خواهند بود  که با موضوعات مشخص مباحثی مورد نیاز را  ارائه می کنند.

استاد حوزه افزود: توصیه می کنم، طلاب سعی کنند با پرسش خود در سر کلاس ها، زوایای نهفته مطالب را مشخص کنند؛ برگزاری چنین طرح هایی پیش از تلبس دائم بسیار حائز اهمیت است .

 حجت الاسلام والمسلمین باطنی افزود: نخستین نکته پیرامون این طرح آن است که مطابق فرمایش قرآن: »قل انما اعظکم به واحد...» باید دارایی اصلی ما در راهی باشد که انتخاب کردیم و امروز با گذراندن طرح ادیب قصد داریم نشان رسمی آن را به جسم و روحمان وصل کنیم؛ اکسیر اخلاص باشد، اکسیری که همه جا معیار ارزش گذاری است .

وی با اشاره به اینکه قدیمی ترین سند سیاسی مکتوب از حضرت امام راحل، دست نوشته ای است که در جریان افتتاح یک کتابخانه در یزد نوشتند و مربوط به سال 1323 ه. ش است، ابراز کرد: امام راحل در این نوشته خود ذیل آیه اشاره شده وظایف روحانیت را مطرح می سازند و باری که بر عالمان دین است را متذکر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی اذعان کرد: اخلاص اکسیری است که به هر عملی افزوده شود، ارزشمند می گردد؛ لذا ما باید جان خود را با این مضمون بلند گره بزنیم.

وی با بیان اینکه مردم آموزه های دینی خود را از روحانیت دریافت کرده و از حرکات و رفتار ما مطالب را یاد می گیرند، گفت: مردم  روحانیت و طلاب دینی را الگوی خود در بحث دینی قرارمی دهند؛ لذا باید در نوع رفتار و گفتار بسیار مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: بهترین روش در بحث آموزه های دینی «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» است؛ امروز مردم به رفتار و گفتار روحانیت نگاه کرده و توجه دارند.

وی اذعان داشت: نکته بعدی آن است که کسی که به لباس سربازی امام زمان(عج) مجهز شد، همواره باید مسلح باشد؛ یک روحانی همیشه باید مهیای پاسخگویی سوالات مردم و شبهات باشد؛ آمادگی کامل لازمه تلبس دائم است

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند روحانیت مسلح و آماده است؛ به تعبیر امیرالمومنین(ع)، پیامبر اکرم(ص) طبیب دوار بطبه بودند که روحانیت نیز باید اینگونه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha