سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مسئول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۷۸۹ نفر در حال حاضر در دوره تثبیتی مدارس علمیه استان حضور داشته و در حال کسب آموزش‌های لازم هستند.

حجت‌الاسلام حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در آزمون ورودی حوزه علمیه امسال دو هزار و 353 نفر شرکت کردند که از این تعداد بعد از آزمون کتبی و مصاحبه، تعداد یک هزار و 507 نفر نمره قبولی را کسب کردند.

وی افزود: پس از قبولی در آزمون کتبی و انجام مصاحبه با توجه به ریزش‌هایی که داشتیم، تعداد ۷۸۹ نفر در حال حاضر در دوره تثبیتی مدارس علمیه استان حضور داشته و در حال کسب آموزش‌های لازم هستند.

حجت‌الاسلام حسین زاده تصریح کرد: در انتهای دوره تثبیتی هم یک آزمون از طلاب حاضر در این دوره گرفته می‌شود و افرادی که نمره قبولی را کسب می‌کنند می‌توانند در مدارس علمیه مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و 461 نفر در مدارس علمیه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها از این ۷۸۹ نفر نیز 500 نفر بتوانند در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به اینکه امسال مجوز ثبت‌نام از دوره سیکل را در مورد خواهران داشتیم پیش‌بینی می‌شود مجموعاً یک هزار و 900 طلبه در حال تحصیل داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha