پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ ما در دوران دفاع مقدس حتي سيم خاردار نداشتيم و از وارد شدن این وسیله به کشور جلوگیری می شد؛ اما همان کشوری که در زمان رژیم ستمشاهی توان تولید سیم خاردار را نداشت، خوشبختانه امروز موشك هاي دور بردی دارد که خواب را از چشمان آمریکا و اسرائیل ربوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله غياث الدين طه محمدی، شب گذشته در مراسم بيست و دومين سالگرد رحلت آيت الله اعتمادي كاشاني و فرزندش حجت الاسلام سيد حسين اعتمادي که در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد، بر عدم فراموشی و الگوبرداری از علما، فضلا و عالمان دینی تأکید کرد و گفت: برای دستیابی به شجره طیبه باید از سیره و روش امثال آیت الله اعتمادی ها الگوبرداری کرد.

وی اظهار داشت: همانطور که ریشه یک درخت تنومند در اعماق زمین بوده؛ شاخ و برگ آن سر به فلک کشیده و در چهار فصل میوه می دهد، علما نیز از شاخ و برگ های پیامبران الهی بوده و ثمراتی از خود به جای گذاشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه علامه طباطبايي(ره) در تفسير الميزان مي فرمايد: هيچ درخت ميوه اي در روي زمين وجود ندارد كه در چهار فصل ميوه داشته باشد، ابراز داشت: اما تنها شجره طيبه اي كه در چهار فصل دارای میوه است، وجود انسان می باشد.

امام جمعه همدان خاطرنشان ساخت: انسان شجره طيبه اي است كه نه تنها در چهار فصل ميوه مي‌دهد؛ بلكه دارای انواع ميوه ها نیز می باشد.

*آیت الله اعتمادی ها مصداق شجره طیبه هستند

آیت الله طه محمدی یادآور شد: آيت الله اعتمادي ها و بزرگان كاشان همچون ملامحسن فيض‌ها، ملا مهدي نراقي‌ها، ملا احمد نراقي‌ها و علماي معاصر از جمله آيت الله مدني، آيت الله يثربي، آيت الله خراساني و ... مصداق شجره طیبه ای هستند که ادب، حلم، علم و وجود آنان سبب خیر و برکت بوده است.

وی در ادامه به ویژگی های کاشان اشاره کرد و گفت: از افتخار این شهر است که مردم آن از قدیم الایام تاکنون از مدافعان، طرفداران و مریدان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این مطلب که عالمان متعهد دینی شیعه یک عمر با خودسازی در برابر جهل دشمنان جهاد عملی کردند، اظهار داشت: به عنوان مثال علامه امینی(ره) برای اینکه ثابت کند غدیر خم حق است، با خواندن بیش از صد هزار جلد کتاب، عصاره علمی آنها را استخراج و در ثابت کردن غدیرخم به کار برده است.

امام جمعه همدان ابراز داشت: هر شهيد از انقلاب اسلامي يك نمونه از ميوه هاي بهشتی است كه دستاورد شجره طيبه امام راحل است و نمازهاي جمعه نيز ادامه شجره طيبه امام خمینی(ره) می باشند.

آیت الله طه محمدی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در دوران دفاع مقدس حتي سيم خاردار نداشتيم و از وارد شدن این وسیله به کشور جلوگیری می شد؛ اما همان کشوری که در زمان رژیم ستمشاهی توان تولید سیم خاردار را نداشت، خوشبختانه امروز موشك هاي دور بردی دارد که خواب را از چشمان آمریکا و اسرائیل ربوده است.

وی ادامه داد: ايران پیش از انقلاب اسلامي زير چكمه استعمار و آمريكا قرار داشت و در دنيا مطرح نبود؛ اما امروز به عنوان يك قدرت سياسي، اقتصادي، علمي، فرهنگي و يك قدرت نظامي در جهان مطرح است.

*نماز جمعه میوه شجره طیبه انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: امروز بیش از 800 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود که از میوه های شجره طیبه انقلاب می باشد و این مسئله در حالی است که اگر نمازهاي جمعه نبودند در دفاع مقدس شكست خورده بوديم؛ چراکه این نمازها همانند زاينده رودي هستند كه هم به لحاظ نيروسازي، نيروي جبهه را تأمين و از نمازهاي جمعه به جبهه ها اعزام شدند و هم به لحاظ پشتيباني جبهه نقش مهم در پشتيباني از جبهه ها داشته است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سخنانی بیان داشتند که اگر انقلاب اسلامي هيچ دستاوردی نداشته باشد، همین نمازهاي جمعه براي ما بس بود؛ اين فرمايش امام راحل بيانگر جايگاه و اهميت نماز جمعه است.

آیت الله طه محمدی برگزاری مراسم یادبود عالمان دین و یادواره های شهدا را مهم ارزیابی کرد و گفت: اين مراسمات، يادآور تلاش علمي علمايي همچون آيت الله اعتمادي است كه امروز نيز مدارس علميه آقايان و بانوان اين عالم فرزانه، همانند چشمه جوشاني است كه بعد از ایشان نیز ادامه داشته و این مدارس همان شجره طيبه اي است كه ميوه هاي چهار فصل دارد.

گفتنی است، بیست و دومین سالگرد رحلت آیت الله اعتمادی کاشانی و فرزند ایشان، حجت الاسلام سید حسین اعتمادی با حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، علما، مسئولین، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و مسئولان لشکری و کشوری در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha