شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه/ این استاد حوزه با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری به عشایر و کشاورزان کشور و استان شود، گفت: امروز عشایر به عنوان مرزداران کشور شناخته می شوند و به نوعی سپر دفاعی این نظام در مقابل تهدیدات دشمنان محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما صبح امروز در همایش تجلیل از عشایر و کشاورزان استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی بعثت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عشایر به گفته امام راحل، ذخایر انقلابند؛ لذا این قشر حق بسیاری بر گردن این نظام داشته و شهدای زیادی را تقدیم جمهوری اسلامی کرده اند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: عشایر و ایلات کوچرو تاریخ دیرینه ای به قدمت هزاران سال دارند؛ به همین منظور باید این قشر را از ارکان اساسی جامعه برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اسلام نگاه بسیار ویژه ای به اقتصاد دارد، افزود: دین مبین اسلام از همان ابتدا بر سه عنصر زراعت، صنعت و تجارت تاکید داشته و دارد و تاریخ زندگی پیامبران نشان می دهد که همه آنها در این سه حوزه فعالیت داشته اند.

آیت الله علما با تاکید بر ضرورت علمیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی، نشان دهنده اهمیت اقتصاد در بقا و اقتدار کشورهاست؛ پس مسئولان این مهم را نصب العین خود قرار دهند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اگر به معنای واقعی بتوانیم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم، هیچ گونه تحریمی از سوی آمریکا و ایادیش تأثیری بر این نظام نخواهد داشت.

امام جمعه کرمانشاه گفت: تحریم های ظالمانه دشمنان نظام نه تنها باعث تضعیف کشور نشده است، بلکه امروز ایران را در منطقه و جهان به یکی از قطب های مهم تبدیل کرده و زمینه خودباوری در کشور را تقویت نموده است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری به عشایر و کشاورزان کشور و استان شود، ادامه داد: امروز عشایر به عنوان مرزداران کشور شناخته می شوند و به نوعی سپر دفاعی این نظام در مقابل تهدیدات دشمنان محسوب می شوند.

آیت الله علما افزود: شما کشاورزان و عشایر عزیز برای پیشرفت در کار خود باید روش های نوین را مورد استفاده قرار دهید تا بازدهی محصولات بیشتر از پیش شود.

وی با اشاره به اینکه همه باید در تقویت نظام و ولایت فقیه تلاش وافری داشته باشیم، گفت: باید به گونه ای در مسیر اسلام حرکت کنیم و این نظام را تقویت نماییم که قدرت تفکر را از مستکبران و دشمنان اسلام سلب کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha