پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی باید الگویی برای طلاب امروز حوزه های علمیه باشد، خاطرنشان کرد: طلاب با الگو قرار دادن سیره علما و فقهای دین از یک الگوی مشخصی در زندگی فردی و اجتماعی خود تبعیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی مدرسه علمیه بلده نور با بیان این که تحصیل در حوزه علمیه یکی از بهترین راه های رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است، گفت: حال که امروز در این مسیر خطیر گام نهادیم باید رسالت طلبگی را نیز به نحو مطلوب انجام دهیم تا مورد رضایت الهی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعمال و رفتار یک طلبه و روحانی همواره مورد نظر عموم مردم است، افزود: رفتار و کردار طلبه باید به گونه ای باشد که آحاد جامعه در همه امور از او الگو برداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که اعمال یک طلبه و روحانی باید جاذبه داشته باشد، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که مردم به ویژه نسل جوان از ما دوری کنند.

وی با بیان این که برای موفقیت و سربلندی در حوزه علمیه باید ایمان و تقوای الهی را در خود تقویت کنیم، بیان داشت: تحصیل در حوزه باید با نیت الهی باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای تحصیل در حوزه های علمیه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت های امروز به برکت انقلاب اسلامی و حمایت های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید فراهم شده که باید قدردان آن باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید قدردان فرصت های طلایی که امروز برای آنها به وجود آمده باشند، خاطرنشان کرد: امروز امکانات بسیار خوبی برای تحصیل طلاب از سطوح ابتدایی تا سطوح عالی در حوزه وجود دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید فرصت به وجود آمده را غنیمت شمرده و تنها در جهت کسب علم و دانش گام بردارند، خاطرنشان کرد: این فرصت های طلایی همیشه پیش پای ما نخواهد بود و نباید این فرصت ها را سبک بشماریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که همه تلاش طلاب باید رعایت آداب سربازی در اردوگاه حضرت ولیعصر(عج) باشد، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه آداب سربازی را به خوبی انجام دهد به طور حتم یک آینده درخشان همراه با موفقیت خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی باید الگویی برای طلاب امروز حوزه های علمیه باشد، خاطرنشان کرد: طلاب با الگو قرار دادن سیره علما و فقهای دین از یک الگوی مشخصی در زندگی فردی و اجتماعی خود تبعیت کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از نکات مهمی که طلاب باید در بدو ورود به حوزه علمیه به آن توجه کنند نیت خالص است، افزود: اگر نیت یک طلبه در ابتدای ورود به حوزه الهی و برای رضایت حضرت ولیعصر(عج) باشد به حتم در این مسیر مهمی که قدم برداشته موفق خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha