جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی امن ‌ترین و مقتدرترین کشور در سطح منطقه است این اقتدار بیش از هر عاملی متاثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان قهرمان کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در همایش آزادگان موصل که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۶ مرداد روز آزادی فرزندان سلحشور ملت ایران است که آزادگی و سربلندی را در دنیا به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: فرزندان ایران پس از سال ‌ها مقاومت در برابر سختی‌ ها و مشکلات دوران اسارت به میهن ایران اسلامی بازگشتند و با بوسه بر خاک کشور، سربلندی و عزت ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

وی با بیان اینکه آزادگان با تکیه بر ایمان و ارزش ‌های معنوی قله‌ های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند، افزود: این آزادگان با مقاومت و پایداری در برابر دشمن بعث، طعم تلخ شکست را به دشمنان چشاندند و درس بزرگی به حامیان بعثی‌ ها دادند،؛ آن ها در بند اسارت هم دست از مجاهدت نکشیدند و پیام اسلام ناب محمدی را به دنیا صادر کردند.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابل آنها ایستادند و بدون تردید عزت انقلاب ایران، مرهون خون شهدا و مرهون ایستادگی و مقاومت آزادگان قهرمان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی امن ‌ترین و مقتدرترین کشور در سطح منطقه است این اقتدار بیش از هر عاملی متاثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان قهرمان کشور می باشد.

وی در ادامه نسبت به توطئه دشمنان علیه جوانان هشدار داد و گفت: در مقطع فعلی استکبار جهانی با صرف هزینه‌ های هنگفت و امپراطوری شیطانی رسانه ‌ای سعی در تهی کردن جوانان از اسلام دارد، آن ها می ‌خواهند فکر نوجوان و جوان را از مبانی اسلامی تهی کنند.

امام جمعه تبریز افزود: نقش آزادگان قهرمان در تقویت و تغذیه‌ فکری جامعه برای تقابل با این هجمه‌ فکری و فرهنگی بسیار مهم است؛ مهم ‌ترین نقش آزادگان در این برهه‌، انتقال فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جهاد، مقاومت و ایستادگی به نسل جدید و جوان جامعه است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: برای حفظ و انتقال ارزش‌ های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت برای آینده باید این فرهنگ را با جدیت دنبال کنیم و در برنامه ‌ریزی های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عزت انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا، ایستادگی آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب و کشور را بیمه کنیم باید این شور و شوق و این حرکت عمومی و بسیج ملت را روز به روز تقویت کنیم.

گفتنی است، چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل ۲ امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و یک هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس از سراسر کشور، با شعار «آزادگان در امتداد آزادگی» در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا و پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در ابتدای این همایش به سخنرانی پرداختند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha