سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حججی

حوزه/ اولین یادواره شهید مدافع حرم محسن حججی پیش از ظهر امروز در اردوگاه الغدیر سپاه امام صادق(ع) بوشهر در شهر خان زنیان استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، نخستین یادواره شهید مدافع حرم محسن حججی پیش از ظهر امروز در اردوگاه الغدیر سپاه امام صادق(ع) بوشهر در شهر خان زنیان استان فارس برگزار شد.

در این یادواره که به همت خواهران بسیجی استان بوشهر در سومین روز از دوره یاوران ولایت دانش آموزی برگزار شد، امام جمعه شهر اورزوئیه استان کرمان با استناد به آیه 54 سوره مائده به ویژگی های منتظران امام زمان(عج) پرداخت و اظهار داشت: شهدا مصداق بارز این آیه شریفه هستند.
حجت الاسلام جواد نصرالله پور افزود: خداوند در این آیه می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده اید هرکس که از دین خدا برگردد، در آخرالزمان قومی می آید که چهار امتحان محبت، ارتباطات، جهاد و ترس را  پشت سر می گذارند» که این خصوصیات از ویژگی های منتظران ظهور است.
وی گفت: شهدا با داشتن محبت امام زمان(عج)، دل خود را از هر گونه رجس و پلیدی پاک کرده و در این راه محبوب حلال خود را که زن و فرزند باشد، فدا نموده و حتی امام خویش را از جان خود نیز بیشتر دوست می دارند.
استاد مرکز تخصصی مهدویت افزود: شهدا از طریق ارتباط با مهدی فاطمه(س) به جهاد در راه اسلام و اهل بیت(ع) می پردازند و در این راه از هیچ کس ترس و واهمه ای ندارند.
وی گفت: نحوه اسارت و شهادت شهید محسن حججی، تداعی کننده اسارت اهل بیت(ع) و به شهادت رساندن ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در روز عاشوراست.
حجت الاسلام نصرالله پور ادامه داد: شهدا که یاران مهدی موعود هستند از همه داشته های خود می گذرند اما برخی ها حتی حاضر نیستند با وجود جرم اطرافیان خود از آنها بگذرند.
وی بیان داشت: آنها که با ایجاد ترس مردم را به سمت خود می کشند همچون ابن زیاد که مردم را از همراهی مسلم می ترساند، عمل می کنند؛ اما شهدای مدافع حرم چون محسن حججی با ایستادگی، همانند کوه، داغِ ترس را به دل دشمنان دین خدا می گذارند و فصلی جدید از شهادت را به وجود می آورند.
این استاد حوزه افزود: آتشی که محسن حججی به جان ما انداخت خاموش نخواهد شد و انتقام از داعشیان پلید فقط آغازی برای نابودی اندیشه وهابیت و حامیان صهیونیستی آنها است.

شایان ذکر است، بازسازی صحنه ارتباط بیسیمی شهید عباسعلی علیزاده با فرزندش، رجز خوانی یکی از خواهران بسیجی و پخش کلیپ به اسارت درآمدن و نحوه شهادت شهید محسن حججی از برنامه های جانبی این یادواره بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha