سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع حیات دارای درجات مختلفی است، گفت: ما در این دنیا تنها در مرحله ای از حیات هستیم؛ زیرا حیات واقعی نسبت به علم هنگامی به دست می‌آید که پرده از حجاب‌ها برداشته شود و انسان بتواند تمامی حقایق عالم را ببیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با اساتید و جمعی از طلاب دوره تثبیتی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(علیه السلام) اظهار داشت: روح زندگی در علم و مرگ زندگی در جهل است.

وی با بیان اینکه موضوع حیات دارای درجات مختلفی است، افزود: ما در این دنیا تنها در مرحله ای از حیات هستیم؛ زیرا حیات واقعی نسبت به علم هنگامی به دست می‌آید که پرده از حجاب‌ها برداشته شود و انسان بتواند تمامی حقایق عالم را ببیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید اندیشه عدالت خواهی گسترش یابد، گفت: اگر به دنیای امروزی نگاه کنیم، می‌بینیم امروز برخی از تعلیم دین و انسانیت خارج شده‌اند و از انسانیت تبدیل به حیوانی درنده شده، که علاج این درندگی را اندیشه‌های مطهری‌ها و پیام‌های انبیاء الهی و شما طلاب جوان حوزه‌های علمیه هستید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر در جامعه امروزی کسی خدمت بشر دوستانه‌ انجام دهد، او را می‌زنند و ظالمان با دانش‌های کیلویی خود شهرها ومساجد را بمباران و تخریب کرده، انسان‌های بیگناه را می‌کشند.

وی با بیان اینکه  امروزه بر مظلومان عالم چه می‌گذرد، اظهار داشت: هیچ کس در برابر این همه ظلمی که عالم را فرا گرفته است، حرفی نمی‌زند و همه چون مردگانی هستند که سکوت کرده اند و در واقع هیچ مرگی بدتر از خفقان نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر پیام انبیاء الهی حفظ شود، بشر می‌تواند به کمالات و عدل خدا بر‌سد؛ اما امروزه شیاطین، انس و جن نفس آدم‌ها را از راه حقیقی و عدل دور کرده و وحشی گری‌ها دنیا را فراگرفته است، غافل از اینکه اگر پیام انبیاء واوصیای الهی که داروی نجات بشر است، درست به دست انسانها برسد، انسان از وحشی گری خارج و بشر احساس امنیت خواهد کرد، که همانا بالاترین خدمت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تمام پیام انبیاء الهی اجرای قسط و عدل بوده و به راستی که جزء با عدل نمی توان زندگی کرد، افزود: شما طلاب جوان بهترین راه را انتخاب کرده اید و باید در این راه که برمی‌دارید، تلاش زیادی کرده و علم و اندیشه مطهری را دنبال کنید.

وی خطاب به طلاب بیان داشت: شما بالاترین خدمت را به جامعه بشری می کنید؛ زیرا هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که عالم به دین خدمت کند و پیام خدا را به بندگان برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha