جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای با محکومیت کشتار شیعیان روستای میرزا اولنگ تصریح کرد: بر تمام ملت های مسلمان واجب است چون همیشه بیدار و هوشیار در میدان بمانند و با گمراهی و تاریکی تکفیر، با هر اسم و عنوان مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 واقعه ی تلخ و غم انگیز کشتار مردم بی گناه و غیرنظامیان روستای شیعه نشین میرزا اولنگ در افغانستان توسط تروریست های وحشی صفت و تکفیری حادثه ای هولناک و دردآور است.

این حادثه ی خونین که با رفتارهای غیر انسانی چون سر بریدن، تیرباران و اسارت مردان و زنان و کودکان بی دفاع همراه بود، بار دیگر تلخی و سنگینی اش در سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر دو چندان شده است.

امروز جنایتکاران تروریستی و تکفیری با حمایت آشکار و پنهان سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دولت های غربی در مسیر این کشتارها گام برمی دارند و هر روز انسانیت و بشریت را در قتلگاه جاهلیت مدرن ذبح می کنند؛ و انفعال جامعه جهانی در برابر این خون ریزی و نسل کشی ها در سوریه، یمن، عراق، افغانستان و اقصی نقاط جهان، معنایی جز همراهی و مشارکت آنها در این جنایت های سازماندهی شده ندارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن تسلیت و تعزیت به تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان این قتل عام و جنایت وحشیانه را محکوم می کند و اعلام می دارد: خشم مظلومان و مستضعفان جهان دامن ستمگران و ظالمان را خواهد گرفت و پرده تزویر و ریاکاری مدعیان حقوق بشر را که با صراحت و وقاحت در حمایت از تروریست ها بیانیه های فریبکارانه می دهند کنار خواهد زد.

دنیای اسلام امروز با واقعیت دردناک بازتولید جاهلیت انسان های حیوان صفت روبروست و حرکت در مسیر وحدت و همبستگی همراه با بصیرت و همت می تواند امت اسلامی را در برون رفت از چالش ها و توطئه آفرینی های استکبار یاری رساند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه اعلام می دارد؛ بر تمام ملت های مسلمان واجب است چون همیشه بیدار و هوشیار در میدان بمانند و با گمراهی و تاریکی تکفیر، با هر اسم و عنوان مبارزه کنند.

همچنین از دولت جمهوری اسلامی انتظار می رود که در این عرصه موضع فعال تر داشته باشد و ضمن اظهار همدردی با بازماندگان، نسبت به کمک و مساعدت آنان و تقاضای مجازات عاملان این جنایت از دولت افغانستان در جهت التیام بخشیدن به آلام و مصیبت های آنان اقدام نماید.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha