جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غفوری

حوزه/ این استاد حوزه گفت: رسانه ها با ارائه الگوهای صحیح رفتاری، اخلاقی و پرورشی می توانند رعایت احترام به والدین را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه و به والدین نیز در تربیت فرزندان خویش کمک کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود غفوری عصر امروز در جمع طلاب جدید دوره اختبار و تثبیت در مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان به ضرورت احترام به والدین اشاره کرد و گفت: اگر کسی از گناهان خود قصد توبه دارد باید پیش از هرچیز رضایت والدین خود را جلب کند؛ زیرا مهم ترین چیزی که سبب پذیرش و قبولی توبه شخص گناهکار به درگاه خداوند می‌شود دعای خیر والدین است.

وی افزود: محبت و مهربانی به پدر و مادر یکی از فضیلت های اخلاقی محسوب می شود که عقل و شرع بر ضرورت آن تاکید می کنند و پروردگار پس از بیان حکم واجب بودن پرستش معبود یگانه بر لزوم احترام و تکریم پدر و مادر سفارش فراوانی نموده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) ادامه داد: بی تردید اگر انسان مشقت ها و رنج هایی را که والدین در مسیر تربیت آنها متحمل شده اند، فراموش نکرده و نیکی های آنان را از یاد نبرند، احترام و تکریم آنان را سرلوحه رفتار خویش قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: بهترین راه برای ابراز محبت به پدر و مادر، نرم گویی و خوش زبانی با آنان است و پیشوایان معصوم(ع) به عنوان بزرگ ترین مربیان بشری، تندی به پدر و مادر را نهی کرده اند و بر این مسأله تاکید دارند که حتی صدای ما نباید از صدای آنان بلندتر باشد و هرگز نباید با آنان به زشتی سخن گفت و بیان نادرست و ناسزا گفتن به والدین از گناهان کبیره به شمار می آید.

وی افزود: اطاعت کامل از پدر و مادر امری است که قرآن به آن سفارش نموده است و تنها موردی که استثناء شده و شخص می تواند از دستور پدر و مادر اطاعت نکند و با حفظ احترام آنان از آن سرپیچی نماید، دستور آنها به کفر خداست که در این باره می توان از فرمانشان اطاعت نکرد.

حجت الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: در تعالیم اسلامی به ارتباط والدین با فرزندان بسیار تأکید شده و نیکی به پدر و مادر در دنیا موجب رشد و پیشرفت فرد، طولانی شدن عمر و ارتقای عزت وی می‌شود و در آخرت نیز فرزندی که به اولیای خود نیکی کند مقام بالایی نزد پروردگار دارد.

وی اظهار کرد: رسانه ها با ارائه الگوهای صحیح رفتاری، اخلاقی و پرورشی می توانند رعایت احترام به والدین را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه و به والدین نیز در تربیت فرزندان خویش کمک کنند

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha