پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالگرد جنگ ۳۳ روزه

حوزه/ بعد از عنایات الهی و باور به امدادهای غیبی، آن چه باعث شکست و هزیمت جبهه باطل در برابر استقامت جبهه حق می شود، همانا تاثیر شگرف خون مطهر شهیدان است.

خبرگزاری«حوزه»،۱۱ سال گذشت؛ یازده سالی که هر بارش رژیم عنکبوتی اسراییل با یادآوری آن شکست خفت بار از جوانان مومن و بی ادعای حزب الله لبنان، دچار کابوس و هراسی بی مانند شده و همین مساله نیز مانع از آغاز جنگی دیگربار در آن حد و حدود از سوی این رژیم می شود.

چنین روزهایی در آن بازه ی زمانی، مهم ترین خبر دنیا ، تحولات مربوط به همین جنگ سی و سه روزه بود که در پی عملیات "وعده صادق" حزب الله و به اسارت گرفتن دو سرباز اسراییلی و نیز کشده شدن سه سرباز دیگر این رژیم جنایتکار شکل گرفت.

سران اسراییل به بهانه بازپس گرفتن سربازان خود، آغازگر جنگی شدند که در نهایت منجر به رقم خوردن یکی از خفت بارترین شکست هایشان گشت و در آن سو البته همین جنگ و پیامدهای ، بر دامنه عزت و اقتدار و محبوبیت حزب الله لبنان اضافه کرد.

گرچه در این جنگ نابرابر ، افزون بر هزار لبنانی به شهادت رسیده و اماکن بسیاری ویران شد ، اما حزب الله نیز در مقابل توانست بیش از 4 هزار موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کند که به واسطه آن ها بیش از 160 صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در همان روزهای نخست جنگ، سید حسن نصرالله به صراحت بیان داشت که ما برای جنگی طولانی که کمتر از شش ماه به طول نکشد، آماده ایم و این نشان می داد که توان محاسباتی و دفاعی این نیروی جان برکف و مخلص تا چه میزان است.

به هر صورت، جنگی که به خیال باطل دنیای استکبار و تئوریسین های نظامی آمریکا و اسراییل و انگلیس قرار بود با نابودی کامل حزب الله به پایان برسد، با شدیدترین تلفات رژیم اشغالگر قدس به عنوان چهارمین ارتش مجهز دنیا تمام شد.

ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت اسراییل سرانجام بعد از دو سال از آن جنگ، پنج اسیر حزب الله و فلسطین را در برابر اجساد سربازانش ، تحویل داد، ضمن آن که مدتی بعد هم کابینه اش در ساختار قدرت این رژیم جعلی سقوط کرد و بدین سان هم خفتی نظامی و هم آبروریزی سیاسی نصیب اشغالگران شد.

در روز بزرگ جشن مردم لبنان خصوصاً اهالی جنوب یعنی در تاریخ 22 مرداد سال 1385 ، پارچه زردرنگِ بلند و آویزانی بر دیواره یکی از بناهای به جای مانده از جنگ ، توجه بسیاری از رسانه های جهان را به خود جلب کرد که بر روی آن به زبان انگلیسی نوشته شده بود

" our blood has won"

پیام روشن حزب الله به جهانیان مبنی بر این که خون ما پیروز شد، اشارتی است به پیام ماندگار نهضت سرخ حسینی که خون بر شمشیر پیروز است.

این روزها که با استقامت و پایمردی جریان مقاومت اسلامی در عراق و سوریه، جریان تروریست های تکفیری به آخرین روزهای حیات خود نزدیک شده اند، بی گمان راز و رمز این پیروزی ها در مقاومت و باور به این حقیقت است که خون شهدا اثرگذارتر از مرکاواهای اسراییلی و پهبادهای آمریکایی و سلاح های ناجوانمردان داعشی است؛

باور به این که مظلومیت شهید حججی ها و خون مطهر آن ها نخواهد گذاشت که پیروان جبهه باطل آب خوشی از گلویشان پایین رود و این ترجمان فرمایش معنادار رهبر معظم انقلاب است که فرمود: " اسراییل 25 سال آینده را به چشم نخواهد دید"

سید محمد مهدی موسوی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha