پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد ورعی از اساتید حوزه

حوزه/ آیا از بین بردن ‌آثار اسلامی در راستای همان سیاست قدیمی استعمار نیست که مسلمانان باید از پیشینه تاریخی خویش فاصله بگیرند تا نتوانند به فکر احیای تمدن اسلامی برآیند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد ورعی از اساتید حوزه خاطره ای از حضور این روزهای خود در سرزومین وحی را به رشته تحریر در آورده است که تقدیم خوانندگاهن ارجمند می شود:

"وهابیت" از نگاهی دیگر

سحر امروز از کنار ضریح مطهر رسول خدا ص می گذشتم که یکی از زائران سنی آن حضرت از مامور وهابی پرسید: "این قبر رسول الله؟ این مدفن سیدنا عمر؟" و او با تلخی پاسخ داد: "لاادری، الله یعلم"

چرا وهابیان بر خلاف پیروان همه ادیان و مذاهب، و اقوام و ملل عالم که مفاخر خود را زنده نگاه می دارند، سعی در به فراموشی سپردن آثار مفاخر امت اسلامی دارند؟

امروزه در دنیا سازمانهای حفظ میراث فرهنگی با تلاش وکوشش فراوان و هزینه های گزاف، آثار پیشینیان و مفاخر خویش را احیا و با روشهای گوناگون آنان را به ملتهای دیگر معرفی کرده و در پرتو آن به پیشینه تاریخی خویش افتخار می کنند؟ پس چرا وهابیان بر خلاف دیگران افتخارات مسلمانان و شخصیتهای کم نظیر یا بی نظیر اسلامی و آثار آنان را نابود کرده و با عناوین واهی "شرک" پیشینه تاریخی مسلمانان را به فراموشی می سپارند؟

به راستی این باور که "باید همه آثار را که مظاهر شرک اند، از بین برد" در راستای همان سیاست قدیمی استعمارگران نیست که مسلمانان باید با پیشینه تاریخی و مفاخر خویش فاصله بگیرند تا نتوانند با الگوگیری از آنان مشعل هدایت بشر شده و مکاتب دیگر را به حاشیه برانند، و تا قادر نباشند با الهام از گذشته خویش به فکر احیای تمدن اسلامی برآیند؟

پس باید آیینی ساخت و پرداخت تا با "جمود فکری" و با متهم ساختن پیروان همه مذاهب اسلامی، پیشینه و مفاخر مسلمانان را به دست جماعتی از خودشان نابود کرد!

این نقشه در سرزمین وحی پیاده شد تا به دست خادمان! حرمین شریفین اجرا شود.

آیا می توان نسل کنونی وهابیان را با بیان پیامدهای خطرناک عقاید پیشینیان شان، از خواب غفلت بیدار کرد؟؟؟

مدینه منوره، مرداد ۹۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha