جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فروشگاه زنجیره‌ای در کره جنوبی نمازخانه و رستوران حلال می‌سازد

حوزه/ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ لوته که در سرتاسر کره شعبه‌هایی دارد تصمیم گرفته برای جلب رضایت مشتریان مسلمان، نمازخانه ایجاد کرده و به زودی نیز در دیگر شعب خود رستوران‌های حلال برپا می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chosun، یکی از شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوته در شهر سئول، یک نمازخانه برای مسلمانان افتتاح می‌کند. این فروشگاه زنجیره‌ای معروف کره‌ای اعلام کرد به هدف جلب رضایت خریداران خاورمیانه و جنوب شرق آسیا قصد دارد این هفته در شعبه جامسیل دانگ در جنوب سئول نمازخانه‌ای برای مسلمانان ایجاد کند.

این نمازخانه قرار است 49.6 مترمربع مساحت داشته باشد و دو مکان جداگانه برای نماز خواندن زنان و مردان خواهد داشت. هر بخش این نمازخانه دارای یک قرآن، سجاده، وضوخانه و یک محراب می‌باشد که جهت قبله را برای نمازگزار مشخص می‌کند.

فروشگاه زنجیره‌ای لوته نخستین شرکتی در کره جنوبی است که نمازخانه‌ ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان مسلمان ایجاد می‌کند. این شرکت برای ایجاد این نمازخانه از فدراسیون مسلمانان کره نیز کمک گرفته است.

* توزیع کتابچه مکان 30 نمازخانه و رستوران‌های حلال در سرتسر کره جنوبی

ایجاد نمازخانه در یکی از فروشگاه‌های لوته آغاز فعالیت‌های این شرکت برای جذب خریداران مسلمان است. این شرکت همچنین قصد دارد در فروشگاه های خود در سوگونگ دونگ، مرکز سئول و جامسیل نیز رستوران‌هایی با «غذای حلال» برای مسلمانان راه اندازی نماید. این شرکت همچنین یک کتاب راهنمای رایگان توزیع می‌کند که در آن جایگاه 30 نمازخانه و رستوران‌های حلال در جاذبه‌های مهم توریستی و فرودگاه های بین المللی در سرتاسر کره را مشخص کرده است.

کیم دایی سو، سرپرست بازاریابی فروشگاه بزرگ لوته گفت: از آنجایی که گردشگران مسلمان به طور افزاینده‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما بازدید به عمل می‌آورند، ما تمهیداتی اندیشیدیم تا حضور و اسکان آنان در کره جنوبی را تسهیل کنیم.

گفتنی است در حالی که دولت چین، در پی اختلافات سیاسی میان دو کشور، تورهای گردشگری به کره جنوبی را ممنوع و متوقف ساخته است، شرکت‌های بزرگ کره‌ای بازدیدکنندگان مسلمان را به عنوان جایگزین مناسبی درنظر دارند. به این ترتیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای کره نیز به گردشگری اسلامی به عنوان جایگزین بالقوه‌ای برای چین گرایش پیدا کرده‌اند.

درحالی که تقریبا 1.7 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان وجود دارند، به گفته سازمان گردشگری کره جنوبی سال گذشته نزدیک به 980 هزار گردشگر مسلمان به این کشور سفر کرده‌اند که نسبت به سال 2015 تا 33% افزایش نشان می‌دهد. این سازمان انتظار دارد امسال میزان گردشگران مسلمان به این کشور به 1.2 میلیون مسلمان برسد. در نیمه نخست سال 2017 نیز بازدیدکنندگان مسلمان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوتو 12.5% بوده‌اند که نسبت به سال گذشته 10% افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha