پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: فلسفه عبادت، انس با خدای تعالی است و در اثر انس با خدا است که انسان به او نزدیک می‌شود و به کمال و سعادت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان فرهنگی استان اظهار داشت: مهم‌ترین راهی که خداوند برای بندگان خود قرار داده تا با او ارتباط مستمر داشته باشند نماز است.

وی افزود: فلسفه عبادت انس با خدای تعالی است و در اثر انس با خدا است که انسان به او نزدیک می‌شود و به کمال و سعادت می‌رسد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز در وهله نخست به معنای عبودیت و تسلیم در برابر خداوند بوده و در مرحله بعد نقشه راه و قانون درست زیستن و عناصر سازندگی را به انسان ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: عنصر دیگری که از نماز می‌توان مدد گرفت و با آن راه تعالی سرشار از مصونیت و طهارت را پیمود، شناخت مسیر و بستر حرکت و راه‌شناسی است که نماز آن را هم به ما معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار داشت: نماز راه درست و بدون افراط‌ و تفریط و معتدل را به ما معرفی می‌کند، راهی که هر که در آن قرار گرفت به‌ سلامتی به مقصود عبودیت می‌رسد و راهی است که اقوم و احسن و اکمل و اعلی است.

به گفته وی، پس از پذیرش اسلام و قرآن به‌ عنوان دین و کتاب الهى، درمی‌یابیم که در قرآن و نیز کلمات انبیاى الهى و پیشوایان، تأکید وافرى بر اقامه نماز شده است؛ همچنین نماز داراى جایگاه ویژه‏اى در ادیان الهى است و در طول تاریخ تمامى پیامبران و پیروان آن‌ها سفارش به نماز شده‏اند

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به نقش نماز در بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی و اعتلای زندگی، افزود: نقش نماز در سبک زندگی اسلامی و توحیدی و دست‌یابی هدف متعالی روشن و معلوم است.

وی با بیان اینکه نماز همانند چراغ‏ هایى نورانى در مسیرى تاریک و ظلمانى و پیچ‌درپیچ است که انسان را به پیمودن راه اصلى و منحرف نگشتن دعوت می کند، خاطرنشان کرد: فلسفه اصلى نماز و دیگر عبادات همین است، بدون نماز و عبادت انسان توان لازم را براى پیمودن راه کمال نمی‌یابد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha