شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روحانیت و دفاع مقدس

حوزه/ مهم ترین نقش طلاب و روحانیون مبارز و متعهد در هشت سال دفاع مقدس ایجاد انسجام و وحدت، ایجاد محوریت، سپر بلای اسلام و پیشتاز در دفاع از مرز و بوم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، 26 مرداد ماه 69، در این روز ميهن اسلامي شاهد حضور عزيزاني بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌هاي مخوف رژيم بعثي صدام، قدم به خاک پاک ميهن اسلامي خود گذاشتند. اين روز يکي از خاطره‌انگيز‌ترين روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي است که شاهد حضور و آزادي مرداني بود که در راه عهد و پيماني که با خدا بسته بودند و مجاهدت و استقامت ورزيدند، البته باید یادى هم از سید آزادگان، مرحوم حجت‏ الاسلام والمسلمین ابوترابى داشته باشیم که به‏ عنوان مرشد اردوگاه‏ ها نقشى کلیدى در وحدت و انسجام آزادگان، روحیه‏ بخشى و تحمل سختى‏ ها داشتند و به 40 هزار آزاده ایرانى درس حماسه و غیرت دادند.

حجت الاسلام محمد حسین احمدی روحانی حوزه علمیه اصفهان و از اسرای دفاع  مقدس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان به مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: طلاب و روحانیون در دوران جنگ به عنوان پر رنگ ترین نقش در لحظه به لحظه دفاع حضور فعال داشته و بسیاری از آنها سال ها در زندان، تبعید و اسارت بوده اند.

روحانیون و دفاع مقدس

وی  با اشاره به فضای حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از روشنفکران در مبارزات دچار ناامیدی شده بودند، طلاب و روحانیون همه را دور خود جمع می کردند و امید را به آنان باز میگرداندند.

این آزاده 8 سال دفاع مقدس بیان داشت: طلاب و روحانیون از آبرو و اعتبار اصلی مردم دفاع کردند و بسیاری از آنها خالصانه شهید شدند.

وی با اشاره به دوران اسارت خود عنوان کرد: در دوران اسارت اغلب افرادی که بیش از 5 سال در اسارت بودند از روحانیون و طلاب جوان بودند.

حجت الاسلام احمدی افزود: در عملیات چهل چراغ در مهران نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفراز ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اسیر شدند و 11 ماه در انفرادی و گورهای تک نفره به سر بردند.

روحانیون و دفاع مقدس

روحانی آزاده جنگ تحمیلی در ادامه افزود: تشویق مردم برای حضور در بسیج و جبهه و تاثیر موثر و مفید بر روحیه فرماندهان از مهم ترین نقش های طلاب و روحانیون در جنگ بوده است.

وی با تاکید بر روحیه جهاد و عشق به جبهه در طلاب بیان داشت: این روحیه باعث شده بود آنان همواره به عنوان رزمنده در خط مقدم باشند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: روحانیون و طلاب در تمامی لحظه ها رزمندگان را به تقویت روحیه و ایمان به خدا دعوت می کردند و پاسخ گوی تمام مسائل شرعی و سوالات بودند.

این آزاده 8 سال دفاع مقدس با تاکید بر نقش روحانیون در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: تعداد شهدای طلاب و روحانیون در مقایسه با دیگر اقشار بیشترین تعداد را دارد و این جوانمردان برای رسیدن به لقاء الهی،  خالصانه جنگیدند.

اسرای ایرانی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha