جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است، گفت: توجه به احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است و بی‌توجهی به این مسئله مهم، سبب زدودن برکات و نعمات خداوند در زندگی و جامعه می‌شود.

وی افزود: اگر اهداف امربه‌معروف و نهی از منکر برای مردم خوب تشریح شود شرایط جامعه برای دست‌یابی به کمالات مهیا می‌شود

حجت‌الاسلام رحمانی، انجام این دو فریضه مهم را موجب تحقق سلامت اجتماعی، دوری از رذائل اخلاقی و تلاش برای دستیابی به فضائل انسانی دانست و گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه بدحجابی است که راهکار رفع این مشکل نیز انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: یکی از معصیت‌ها و آسیب‌هایی که امروز در جامعه ما وجود دارد بدحجابی است که علاوه بر سوق دادن خود فرد به گناه، دیگر افراد جامعه را هم به گناه می‌کشاند .

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: اگر فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء شود، شاهد ریشه‌کن شدن بدحجابی و بی‌حجابی خواهیم بود.

وی با اشاره به راه کارهای گسترش فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اعتلای سطح بینش اجتماعی، افزایش قدرت وجدان اجتماعی، قدرت جامعه و دولت اسلامی، ایجاد بسترهای اجتماعی مناسب برای الگوپذیری نسل جوان، رعایت موازین شرعی و اخلاقی در امر و نهی، استفاده صحیح از ابزارها و کیفیت‌بخشی نقش رسانه‌های تبلیغی، شیوه شناسی و روش‌های تبلیغی مؤثر از جمله راه کارهای گسترش این فریضه الهی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha